torsdag 27 juni 2019

Helgfrågan vecka 26


Det har varit en fin dag idag! Lite svalare men rätt så behagligt ändå. För mig, som är så frusen av mig, har det väl inte varit riktigt optimalt, men det ordnar jag genom att ta på mig lite extra kläder. Under gårdagen fick vi väldigt mycket gjort här hemma så idag har vi tagit det lugnt men nu kändes det att det var dags att komma igång lite. perfekt då att komma igång genom att svara på Mias Helgfråga

Vad tycker du om att läsa böcker i bokcirkel?
Bonusfråga: Grilltips??

-----------------

Har aldrig varit med i en bokcirkel, och uppriktigt sagt så tror jag inte heller att det skulle passa mig att läsa och diskutera böcker i en så ordnad form. Eftersom vi här hemma ofta läser samma böcker så blir det ibland små diskussioner om dem och det räcker gott och väl för mig

Maken älskar grillat såklart men jag är inte så mycket för det, men vi grillar ett antal gånger varje sommar. Jag vill oftast ha t ex fisk- och skaldjursspett, som jag tycker är gott, och kanske lite grönsaksspett. Något som jag också tycker är gott att ha till är grillad potatis.



7 kommentarer:

  1. spett med olika godsaker är gott att grilla

    SvaraRadera
  2. Jag är dålig på grillning, men äter gärna om jag blir bjuden på grönsaksspett.

    SvaraRadera
  3. Jag är riktigt bra på grilla i alla fall korv, hehe. Men min kompis grillar skaldjur jösses vad gott.

    SvaraRadera
  4. har varit med i läsecirkel i jättemånga år och tycker att det är mycket givande. är ganska kallsinnig till grillning

    SvaraRadera
  5. Håller med om att det kan bli "bokcirkelprat" också utan cirkel! Givande!

    SvaraRadera
  6. Grillad potatis är verkligen hur gott som helst. Låter som en bra lösning när det kommer till att diskutera böcker vid köksbordet.

    SvaraRadera
  7. Bloggen är ju också ett sätt att "prata om" böcker tänker jag, fyller lite den funktionen iaf. Och så kan man ju läsa andras recensioner för att få veta hur andra tänker om det man läst. Men vissa böcker skulle man vilja prata lite mer om än så... Böcker engagerar. ;)

    SvaraRadera