måndag 24 juni 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 25

När jag tittar tillbaka på vecka 25 vill jag inte precis sätta igång med en segerdans. En väldigt seg vecka läsmässigt sett, det kändes som att jag höll på med massor med annat förutom att läsa. En orsak till att det blev så lite läst och recenserat är nog också att det var midsommarveckan och då går det rejält med tid till annat t ex handla och förbereda mat, städa osv osv. När midsommarhelgen väl kom så blev det ju inte bättre i och med att då åt vi gott, umgicks och ville inte sätta oss i var sitt hörn för att läsa. Och så började jag läsa en riktigt tegelsten som man inte klarar av att läsa ut på bara ett par dagar så det inverkade såklart också på antalet böcker jag hann läsa. Att det sen inte blev så mycket recenserat har mer att göra med att jag hade så mycket annat att göra under veckan. Det är alltid lättare att stjäla till sig lite tid att läsa ett par sidor än att hinna med att skriva en hel recension.



Det som hände läs- och bokmässigt var

Jag läste ut 3 böcker

Vackra unga döda av Jessica Fellowes
Flickan i blått av Torhild Elisabet Sandberg & Emily Ryan
Pojken med örnen av Torhild Elisabet Sandberg & Emily Ryan

Jag skrev 1 recension

Rasputin av Henri Troyat

Det fanns 2 böcker i brevlådan åt mig

En stjärna som faller av Elisabeth Andersson
Pirata av Patrick Hasburgh

Jag köpte 0 böcker

Ingen lysande vecka alltså, men nu kan det bara bli bättre. Jag får helt enkelt kavla upp ärmarna och se till att jobba undan lite under vecka 26.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar