måndag 3 juni 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 22

Vecka 22 blev inte riktigt som det var tänkt. Jag hade visserligen räknat bort 2 dagar då vi skulle ha annat at göra men det blev lite fler dagar jag inte kunde ägna mig åt läsning. I torsdags blåste det upp rejält här hos oss och självklart hade vi då ett flertal elavbrott. Visserligen varade de inte speciellt länge men det blev enormt frustrerande att sitta framför datorn och försöka få något gjort och helt plötsligt släcks allt och så tar det en halvtimma och så får man börja om igen från början. Efter fjärde gången gav jag upp och struntade i datorn och ägnade mig åt läsning istället. På fredag var det födelsedagsfirande så då blev det inte mycket gjort heller. På lördagen var det tänkt att vi skulle iväg på Strömmingsfestival men eftersom det regnade så stannade vi hemma och ägnade dagen åt läsning. Istället åkte vi iväg på bakluckeloppis på söndagen och det tog ett antal timmar för det var väldigt många försäljningsbord och faktiskt ganska många intressanta saker. Och på kvällen när jag sen satte igång och skulle "jobba" lite så började Google krångla och i och med det så blev det en massa strul med Blogger också.

Trots att mycket tid alltså gick åt till annat så är jag rätt så nöjd med det jag ändå hann med att läsa och recensera

Jag läste ut 4 böcker

I kloka kvinnors sällskap av Célestine Vaite
Pojke slukar universum av Trent Dalton
Rasputin av Henri Troyat
Staden av Camilla Sten

Jag recenserade 3 böcker

Ett högre syfte - Malin Thunberg Schunke
Pärlsystern - Lucinda Riley
Yrsel - Annika Widholm

Det fanns 1 bokpaket i brevlådan den här veckan

Jag väntar i snön av Daniel Dencik

Jag köpte 0 böcker

Jag är väldigt nöjd med hur mycket jag ändå, trots att jag hann med så mycket annat också, hann läsa. Jag är inte lika nöjd med antalet recensioner, men att det inte blev fler har ju at göra med att jag ändå hade så mycket annat att göra och att en del tid gick bort pga elavbrott och strul med Google/Blogger. Jag får bara försöka göra bättre ifrån mig under vecka 23. Det jag kan vara nöjd med är att jag ändå är nästan ikapp med recensionerna nu och lyckas jag hålla takten nu så kommer jag definitivt ikapp under vecka 23.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar