lördag 15 juni 2019

Månadens bästa bok Maj 2019

Nog för att det var svårt att välja månadens bästa bok i april men det visade sig vara ännu svårare när det gäller maj. Jag läste väldigt många bra böcker som allihopa hade platsat som månadens bästa om det varit en månad med mindre konkurrens, men den här gången var de bra böckerna så många på en gång att jag fick helt enkelt nästan bara gå på magkänslan. Jag hoppas nu att det under resten av året inte blir fler såna här månader. Till slut lyckades jag i alla fall vaska fram de, i mitt tycke, bästa, och det gick helt enkelt inte att välja bara en, så det blev två den här månaden också. Titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.






Ett högre syfte av Malin Thunberg Schunke












Pärlsystern av Lucinda Riley



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar