söndag 19 mars 2017

En smakebit på søndag - Äventyr för ensamma hjärtan: Destination Indien

Jag lagade mat i stort sett hela lördagen medan maken klippte äppelträd, var ute på promenad med katterna och städade hemma så vi har fått mycket gjort här hemma. Och eftersom vi hunnit få så mycket gjort så har vi tänkt oss söndagen som vilodag och ska då ägna oss bara åt att ta det lugnt, vila, titta på tv och läsa böcker.
Och först på söndagen är det En smakebit på søndag, som anordnas av Flukten fra virkeligheten, som gäller. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------------

Min smakbit kommer från sidan 73 i Äventyr för ensamma hjärtan: Destination Indien av Katy Colins (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)








"Men om jag hade tyckt att det var överväldigande att komma till flygplatsen i Bangkok så var det ingenting mot det här. Jag klev ut från den trygga, luftkonditionerade byggnaden och gick rakt in i vad som kändes som en mur av oljud. Skrikande människor, intensiva lukter av kryddig, stekt mat och kobajs som förstärktes av den instängda ugnsvärmen och skrämmande blickar från främmande män fick mig att vilja hoppa på första planet hem."

13 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten, helt ny bok för mig.

    SvaraRadera
  2. Indien lockar mig inte alls, i alla fall inte att besöka i verkligheten, just på grund av värmen, ljudet och dofterna :)

    SvaraRadera
  3. helt okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten, denna har jag inte hört talas om tidigare. Men jag blir allt nyfiken på boken :)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten! EN bok jag inte hört talas om tidigare :)

    SvaraRadera
  6. Lite nyfiken på boken, tack för smakbit!

    SvaraRadera
  7. Jeg tror det er slik å komme til en helt ny verden. Jeg har en svigerdatter fra Afghanistan som nettopp kom til Norge. Det er overveldende mye nytt man må forholde seg til på en gang. Og jeg tror det ville vært slik for meg å reise til India :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Blev lite nyfiken just pga Indienanknytningen...

    SvaraRadera
  9. Den här har jag kikat lite på, ska bli kul att se vad du tycker!

    SvaraRadera
  10. Okänd bok och författare för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten! Det var en ny bok för mig. Lite nyfiken blir en ju. ;)

    SvaraRadera
  12. Okänd bok, men jag lockas av den. Själv har jag tvättat manus hela dagen. Hur är det ens möjligt att ha så många felslag och så många missade skiljetecken? Jag bara undrar.

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten! Den verkar lovande...

    SvaraRadera