tisdag 14 mars 2017

Top Ten Tuesday - 10 i topp på vårens läsalista.

The Broke and the Bookish har haft en liten paus de senaste veckorna medTop Ten Tuesday så det har inte funnits några färdiga teman utlagda. Och jag har helt enkelt inte orkat hitta på något själv. Men nu har Jamie lagt ut lite teman för den närmaste tiden och eftersom temat den här gången är relativt lätt så hoppar jag med direkt. Temat den här gången för Top Ten Tuesday är böcker på vårens läsalista.

Top Ten Books On My Spring TBR

--------------------------------

Jag har så många på min lista att någon topp-tio blir det inte men jag har plockat ihop tio stycken i alla fall. Böckerna är listade utan inbördes ordning.

1 Äventyr för ensamma hjärtan: Destination Indien av Katy Colins
2. Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl
3. Dödlig besatthet av Nora Roberts
4. En bön för de stulna av Jennifer Clement
5. Tyrannens barn av Anne-Cathrine Riebnitzsky
6. Lady Catherine och verklighetens Downton Abbey av Lady Fiona Carnarvon
7. En amerikansk förlust av Philipp Meyer
8. Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty
9. Rule, Britannia av Johan Hakelius
10. I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck

Jag skulle lätt få ihop en lista med 10 gånger så här många men det räcker med de här den här gången.




3 kommentarer:

  1. Det är inte många jag ens känner igen här, men Öppnas i händelse av min död står på min läslista för i år :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara läst Öppnas i händelse av min död och En bön för de stulna, men de är båda klart läsvärda :)

    SvaraRadera
  3. Cecilia Ekbäck upptäckte jag när jag fick läsa hennes Midnattssolens timme, som var så helt i min smak. I vargavinterns land måste jag också försöka hinna läsa.

    SvaraRadera