söndag 26 mars 2017

En smakebit på søndag - Leona: Tärningen är kastad

Lördagen blev en sk "icke-dag" då det inte blev mycket gjort plus att jag fick mig en ofrivillig bloggfri dag. Vi har haft det så lugnt och bra nu ett bra tag så det var väl egentligen på tiden att nätkontakten började krångla igen. Alltså kunde man inte komma ut på nätet och då var det bara att glömma bloggandet. Nu längtar jag riktigt ordentligt till sommaren för då drar de äntligen in fiber i vårt område.
Men nu fungerar allt som det ska igen (ett tag i alla fall om jag har tur) och då är det dags för En smakebit på søndag. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-----------

Min smakbit kommer från sidan 69 i Leona: Tärningen är kastad av Jenny Rogneby (titeln är länkad till förlaget sida och där finns mer info om boken)



"Jag slet upp dörren till receptionen och sprang ut. Svepte med blicken upp mot gatan. En äldre dam på andra sidan släpade en blommig dramatenväska efter sig. En flicka med en bångstyrig valp som hängde i kopplet vid övergångsstället längre upp. Ner mot parken vid Rådhuset såg jag en kille som stämde överens med signalementet. Han sneddade raskt ner mot parken. Jag sprang efter men han hade ett ordentligt försprång. När jag kom fram till parken var han borta. Jag stannade när jag inte längre såg honom. Tittade mig omkring. Silhuetter av människor, mörkgröna träd, lysen från bilar som kom körande på gatan intill parken. Jag var nära att ge upp när jag plötsligt såg honom gå in i en port långt nere på Scheelegatan. Jag sprang dit och slet upp dörren. En smal gång ledde fram till en nedsläckt lokal med en kassadisk längs vänstra kortsidan."


20 kommentarer:

  1. Det verkar som att många läser den just nu, ser den överallt tycker jag. Det kanske är ett tecken, jag har nämligen inte läst den. Än :)

    SvaraRadera
  2. Den läste jag för ett tag sedan riktigt bra.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Böckerna om Leona är lättlästa men jag vet inte om jag gillar Leona...

    SvaraRadera
  4. Den låter ju som en spännande bok.

    SvaraRadera
  5. irriterande med nätkrångel. tack för spännande smakebit!

    SvaraRadera
  6. Høres ut til å være en spennende bok. Tror ikke jeg har lest noen av disse. Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Låter spännande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Verkar riktigt spännande! Tack för smakbit. :)

    SvaraRadera
  9. Man blir ju nästan andfådd ;)

    SvaraRadera
  10. Det er virkelig irriterende når internett svikter! Jeg bor i en veldig gammel bydel, i en liten by hvor grunnen stort sett er fjell. Så her blir det bare fiber i de nye områdene de bygger ut. Vårt internett er koblet høyt oppe i en stolpe. Vi har hatt en mann klatrende med stolpesko til toppen to ganger allerede. Det er ganske morsomt å se på dem når de klatrer opp :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  11. En författare som jag inte läst. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  12. Är lite nyfiken på den här författaren, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Ha inte läst om böckerna om Leona, men det känns inte som att det är uteslutet :)

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten. Boken låter spännande!

    SvaraRadera
  15. Vilken spännande smakbit! Tack!

    SvaraRadera