torsdag 16 mars 2017

Hett i hyllan #83


Jag har haft en liten döperiod med att hitta nya hem åt lästa böcker som jag inte vill behålla. Men nu börjar det röra på sig igen. Igår blev jag av med en hel kasse pocket och idag fortsätter jag jobba på listan med lästa böcker så att en bekant kan sedan välja ut vad hon vill ha skickat - det brukar bli en rejäl kartong på uppemot 20 kg. Så nu  kan jag börja stoppa in fler böcker i hyllorna och slipper ha dem i högar på div bord.

Torsdagens första inlägg blir såklart Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------

Idag har jag plockat fram en bok som jag köpte hos Myrorna år 2014.





Vingklippt: Den sanna historien om Stiftelsen Paradiset av Elisabeth Hermon & Stefan Lundström
(titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








Nånting som jag definitivt inte klarar är att komma ut från en second-hand utan att ha plockat på mig en massa böcker och så blev det den gången också. Sen om jag hinner läsa dem är en helt annan sak...Jag är rätt så osäker på om jag någonsin kommer att läsa den här boken så den lär väl ryka vid vid en utrensning så småningom.













7 kommentarer:

  1. Jag har läst Liza Marklunds böcker Paradiset och Asyl och det skulle vara intressant att läsa den här också och få redan på vad den härvan egentligen bestod av.

    Sen måste jag även kommentera att jag är så imponerad på alla er som minns exakt var och när ni har köpt någon bok! Skriver ni upp det någonstans eller minns ni det verkligen bara så där? Jag kommer knappt någonsin ihåg sådant, speciellt inte när jag köpt den.

    Min hett i hyllan finns här:
    https://binasbooks.wordpress.com/2017/03/16/hett-i-hyllan-14/

    SvaraRadera
  2. Ack ja vad är det för fel på oss som samlar böcker som om vi behöver ha garanterad läsning flera tusen år framöver -jag har väl hyllmeter som är så heta att hela hyllan borde stå i lågor ...

    SvaraRadera
  3. Ingen bok jag läst heller så jag kan inte säga att den var bra.

    SvaraRadera
  4. Så... denna har med Liza Marklunds böcker att göra? Intressant. Får kolla upp den.

    SvaraRadera
  5. Ja jösses. Man kan undra varför det alltid är nödvändigt att köpa med sig massor med böcker hem. Hyllorna är ju överfulla redan :)
    Boken låter i alla fall väldigt intressant.

    SvaraRadera
  6. Det är väldigt svårt att komma ut från en second hand utan minst en bok. Den här boken har jag inte hört talas om tidigare men den verkar lite intressant.

    SvaraRadera