torsdag 9 mars 2017

Hett i hyllan #82



Här har det varit så livat hela förmiddagen att jag inte hunnit med nånting av det som jag borde ha gjort.Kan säga så mycket att det är grannarna, som ligger i skilsmässa, som står för cirkusen...
Men eftersom det nu verkar ha lagt sig något så tänkte jag försöka sätta igång lite och först på tur är Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------
Jag har plockat fram ett till av mina loppisfynd, den här från 2014




Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)










Under en period köpte jag ganska många böcker av Joyce Carol Oates men har än så länge bara läst en av dem, resten finns olästa i bokhyllan. Jag tyckte ju och tycker fortfarande att baksidestexterna låter lovande så jag vet inte riktigt varför de här böckerna blivit hyllvärmare. Kanske är det så enkelt att jag inte hunnit med (som vanligt) för att jag skaffat/fått en massa nyare böcker. Men även de här är sådana som jag verkligen vill läsa - någon gång när jag har lite mer tid.



6 kommentarer:

  1. Jag har inte läst något av Joyce Carol Oates, men har hört så mycket om henne att jag kände mig tvingad att köpa Karthago :)

    SvaraRadera
  2. tänk att den är fortfarande oläst i bokhyllan

    SvaraRadera
  3. Jag har denna också och har faktiskt läst Blondie som hon skrivit.

    SvaraRadera
  4. Den där har stått länge även i min bokhylla. Men har nyligen plockat ut den för den skall läsas i 3x3 utmaningen som jag deltar i under året.

    SvaraRadera
  5. Har läst en hel del Oates. En del tycker jag är jättebra, en del tycker jag är sådär. Dödgrävarens dotter tycker jag var bra.

    SvaraRadera
  6. Oates tycker jag verkligen om!

    SvaraRadera