söndag 5 mars 2017

Månadssammanfattning Februari 2017



Månadssammanfattning - Februari 2017

Antal lästa böcker:11
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4268
Inbundet: 3
Kartonnage:0
Danskt band: 2
Häftad: 3
Storpocket: 0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 17
Fått: 9
Antal lästa böcker 3 x 3: 1
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2017: 2
Månadens bästa bok: Borgen av Ellinor Häggström

Böckerna jag läst i januari är (titeln är länkad till recensionen, det finns några som inte är recenserade ännu men länk läggs in vartefter recensionen finns på bloggen)

Dolda tillgångar - Margot Lee Shetterly (382 sid, inbunden)
I en mörk, mörk skog - Ruth Ware (315 sid, inbunden)
Återbetalning - Ann-Sofie Kempe (283 sid, häftad)
När livet börjar om - Lucy Dillon (479 sid, pocket)
När revolutionen kom till Vårby gård - Björn Öijer (598 sid, danskt band)
Aldrig näcken - Stieg Trenter (266 sid, häftad)
Köpenhamn bakom portarna - Isabel Andersson (415 sid, danskt band)
Lögnaren - Nora Roberts (466 sid, pocket)
Inés min själs älskade - Isabel Allende (340 sid, pocket)
Borgen - Ellinor Häggström (429 sid, häftad)
Vägen till Sugar Maple Inn - Louise Miller (295 sid, inbunden)

Läslusten stod verkligen på topp under februari, jag skulle ha orkat läsa dygnet runt om det inte funnits annat som måste göras. Lusten att skriva recensioner var det lite sämre med, men när jag väl tog mig i kragen och tvingade mig själv att komma igång så gick det framåt på ett helt acceptabelt sätt. Så jag är numera i princip ikapp med recensionerna också och det är jag faktiskt lite stolt över.

Mars har börjat bra och om läslusten fortsätter att hålla i sig så lär det inte bli några problem under resten av månaden heller. Recensionsskrivandet är ju min Akilleshäl så där får jag nog se till försöka komma på någon strategi så att jag inte hamnar på efterkälken igen.Just nu har jag ju några recensioner från februari kvar att skriva men i och med att de inte är rec.ex så känns det inte som att det på något sätt är akut med skrivandet. Men ändå ska jag nog se till att jag inte slappnar av för mycket utan får dem skrivna nu inom de närmaste dagarna.

















2 kommentarer:

  1. Ja jag känner igen det, har hamnat efter med mina recensioner också.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra läsmånad!! Jag hoppas mars ska bli en bra läsmånad för mig! :)

    SvaraRadera