måndag 6 mars 2017

Problemet löst?

I DID IT!!! 
Jag har alltså klarat av att läsa en hel e-bok utan några större problem. Det blev bara två illamåendeattacker men ingen huvudvärk. Och illamåendet vet jag nu hur jag ska hantera, jag får inte sträckläsa utan måste ta pauser ganska ofta så slipper jag även dem hoppas jag. Att jag fick det nu berodde nog mycket på att jag glömde bort mig ett par gånger och läste för länge utan att ta en paus. När det gäller huvudvärken så fick jag små känningar samtidigt med illamåendet men det gick över bara jag kom ihåg de där pauserna.
Nu ska jag ge mig på en till snart och då hålla ordentligt i minnet hur jag ska göra för att slippa obehag och hoppas då få det bekräftat att det här med paddan fungerar för mig. Riktiga böcker, dvs pappersböcker, kommer fortfarande vara prio ett för då slipper jag anpassa läsandet lika mycket men då har jag i alla fall e-böcker som alternativ...


Det tråkiga är väl att jag inte kommer att kunna läsa e-böcker i sängen eller ha med mig när jag ska nånstans - paddan är lite för stor för ändamålet. Men det får bli så att e-böcker läses hemma i köket, i sängen och på resande fot är det pocket som gäller. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar