torsdag 9 mars 2017

Helgfrågan vecka 10



Efter en "ansträngande" dag (man blir trött av att följa cirkusen hos grannarna) så har jag tagit min obligatoriska kvällsvila i soffan och tittat på Tunnelbanan, och nu är det dags att få undan lite igen. Jag såg att Mia lagt ut Helgfrågan och då funkar det ju bra att svara på den först och främst. Hon frågar

Vilken bok längtar du efter att läsa i vår? (Kan man nu inte bara nämna en, så kan man lista några.)

-------------------
Det jobbiga med sådana här frågor är att jag ju längtar efter alla böcker egentligen....kollar jag runt så blir det bara "Den skulle jag vilja läsa...och den...och den!" så jag brukar bara göra en snabbrunda genom förlagens utgivning och notera om det är nånting speciellt som fastnar just då och därefter är jag lite mer restriktiv på att kolla så jag inte börjar sukta efter alltför många böcker. Jag kan ju omöjligt hinna läsa allt som ges ut så det är lika bra att se till att man inte ens blir frestad.

Vårens utgivning har jag lite dålig koll på, har inte tittat så noga ännu. Men en av de som jag riktigt längtar efter är




Konklaven av Robert Harris (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)









Den här boken tror jag nämligen kommer att vara otroligt intressant. Och eftersom jag läst en bok av den här författaren som jag tyckte var bra så tror jag Konklaven också kommer att vara riktigt bra.


14 kommentarer:

  1. Det är farligt med sådana här frågor för man upptäcker oftast fler böcker som man vill läsa :(

    SvaraRadera
  2. hihi, inte ens titta på böcker för att inte bli frestad... :)

    SvaraRadera
  3. Konklaven ja, den tror jag att jag vill läsa, det är alltid intressant det där med påven.

    SvaraRadera
  4. Det lät som en riktigt intressant bok! Tack för tipset =)

    SvaraRadera
  5. Jaha, den kände jag inte till. Men maken ska faktiskt få hans förra bok i present när han fyller år :-)

    SvaraRadera
  6. Försöker minska på de böcker jag redan har hemma :)

    SvaraRadera
  7. Oj, oj... den verkar riktigt spännande. Kände inte alls till, men så frestad jag blev nu. :)

    SvaraRadera
  8. Inte läst något av Harris men är lite nyfiken på denna.

    SvaraRadera
  9. Den ser ju lite lockande ut, det gör den.

    SvaraRadera
  10. Jag är osäker på om jag läst något av författaren än. Men hans namn är ju välkänt.

    SvaraRadera
  11. Konklaven är en av min mest efterlängtade böcker under våren.

    SvaraRadera
  12. den verkar verkligen spännande

    SvaraRadera
  13. Den serien har jag velat börja på men man hinner inte allt.

    SvaraRadera