måndag 27 mars 2017

Veckans bokbloggsfråga - vecka 13

Det här med sommartid ställer till det för mig. Jag sover exakt så länge som jag brukar men såklart är klockan en timma mer pga sommartiden när jag vaknar. Men på kvällen blir jag inte trött tidigare utan lägger mig och somnar vanlig tid (enligt klockan). Så nu måste jag börja försöka rucka lite på kroppsrytmen så att jag inte sover bort hela dagarna utan kommer upp vid en någorlunda vettig tidpunkt.

Jag får nu försöka mjukstarta på bloggen med Veckans Bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen. Carola frågar

Om du skulle skriva en bok, vad skulle den då handla om? Barn-, ungdoms- eller vuxenbok? Skönlitterär eller faktabok? Och vilken genre? 

---------------------

Jag skulle definitivt skriva en skönlitterär vuxenbok och jag har faktiskt lekt med tanken lite då och då att i alla fall börja skriva. Det skulle vara en "släktsaga" baserad på det jag fick höra som barn om min egen släkt. Där finns det nämligen att ösa ur - norsk sjökapten, adel, flyktingar, KGB-spioner, pojke av börd som gifter sig med fattig flicka och tvärtom,  och såklart finns det också häxor och synska, kloka gummor/gubbar.Så de berättelserna skulle vara en perfekt grund för en riktigt spännande släktsaga med extra allt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar