måndag 13 mars 2017

Tematrio - Från/i havet (eller annat vatten)

Den här måndagen har varit ganska seg, på något sätt nästan sömnig. Alltså har jag inte fått nästan nånting gjort idag utan suttit mest och slöat. Men som vanligt, så börjar jag känna mig mer aktiv och energisk när kvällen/natten kommer så då får jag ta itu med det som borde ha gjorts under dagen.
Och det jag börjar med är Lyrans Tematrio. Hon uppmanar

Berätta om en bok/dikt/text vars titel innehåller något från havet (eller annat vatten)!

--------------------

Det här blev knepigare än vad jag först trodde. Hav eller vatten i någon form finns det ju i många titlar men sånt som finns i eller kommer ur hav/vatten visade sig vara betydligt svårare. Som tur är så har jag ju många böcker att välja mellan bland mina lästa böcker så jag fick ihop det till slut.


Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.




Breven från ön av Jessica Brockmole
Öarna finns i hav och sjö



















Simma med valar av Martin Almqvist
Valar lever i havet














Ur havet stiger vågorna av Annika Sjögren
Vågor är nog egentligen en del av havet men i det här fallet tolkar jag det som att de finns i havet




















15 kommentarer:

  1. Simma med valar verkar intressant

    SvaraRadera
  2. Breven från ön verkar väldigt intressant. Och Simma med valar, jag tycker om fotografering och fotokonst och jag beundrar alla som lyckas ta bra bilder på djur.

    SvaraRadera
  3. Jag läste inte så noggrant, tog bara vattentitlar :(
    Dina tre är alla nyheter för mig.

    SvaraRadera
  4. Du har lyckats riktigt bra! Och den sista boken är ju författad av en SJÖGREN :-) - så där borde du få dubbelpoäng.

    SvaraRadera
  5. Ur havet stiger vågorna är nog en liten otäcking ;)

    SvaraRadera
  6. Annika Sjögren hade jag på min nyfiken-på lista, innan den försvann när Boktipset uppdaterade sajten. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av böckerna

    SvaraRadera
  8. Simma med valar blev jag väldigt nyfiken på! Tusen tack för tipset! Den åker upp på vill läsa listan =)

    SvaraRadera
  9. Vilka trevliga tips. Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  10. Missade visst instruktionen den här gången. Men dina titlar är välvalda. Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  11. Nej jag hade inte läst någon här, sugen på Breven från ön..

    SvaraRadera
  12. Tycker du lyckades riktigt bra med trion! Inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  13. Det var helt nya böcker för mig, tack för tipsen och trevlig helg!

    SvaraRadera