onsdag 17 april 2019

Kulturkollos veckoutmaning vecka 16: grymt eller grymt?


Nu är det dags att hoppa på Kulturkollos veckoutmaning igen. Den här gången är utmaningen man ska svara på

Veckans utmaning blir en “välj snabbt”-variant med påsktema. Välj ett av svaren nedan och motivera gärna!
  • Påskhelgen – grymt avkopplande eller grymt stressigt?
  • Påskmust – grymt gott eller grymt överskattat?
  • Påskekrim – grymt peppad eller grymt trist?
  • Påskäggsjakt – grymt kul eller grymt jobbigt att fixa?
  • Påskkärringar – grymt sött eller grymt fånigt?

--------------------------

  • Påskhelgen – grymt avkopplande eller grymt stressigt?
Väldigt avkopplande. Ingen i familjen är mycket för att fira storhelger eller pynta och hålla på utan vi ser de dagarna istället som en möjlighet att ta det lugnt och bara äta gott och mysa

  • Påskmust – grymt gott eller grymt överskattat?
Maken älskar både jul- och påskmust och jag fattar inte grejen. Det är alldeles för sött för mig och jag gillar inte smaken heller.

  • Påskekrim – grymt peppad eller grymt trist?
Varken eller. Ingenting som jag tar hänsyn till i min läsplanering, jag läser som jag brukar, dvs blandat. Råkar det hamna någon deckare i planeringen för läsningen just då så är det inte för att man ska läsa det vid påsk utan för att få till en bra blandning i läsningen

  • Påskäggsjakt – grymt kul eller grymt jobbigt att fixa?
Varken eller. Har aldrig deltagit i eller anordnat.

  • Påskkärringar – grymt sött eller grymt fånigt?
Det beror på. När vi bodde i Stockholm var det många påskkärringar som knackade på och vi såg till att alltid ha lite godis att ge. Men de besöken slutade efter att traktens ungar lärde sig att man bara fick godis hos oss, inga pengar (Ja, det sista året var det t o m en som frågade rakt ut "Har ni inga pengar att ge istället?"). Där vi bor nu var det bara alldeles i början som grannbarnen gick runt, men nu har de vuxit upp och tycker inte sånt är kul längre. 








3 kommentarer:

  1. jag firar gärna allt som går att fira 🐥

    SvaraRadera
  2. Så otacksammt att be om pengar. Är det inte godis det som gäller...?

    SvaraRadera
  3. Äsch, vilka trista påskkärringar!

    SvaraRadera