onsdag 10 april 2019

Månadssammanfattning Mars 2019

Månadssammanfattning - Mars 2019

Antal lästa böcker: 13
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4395
Inbundet: 8
Kartonnage: 0
Danskt band: 1
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 2
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 18
Fått: 12
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2019: 1
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 9
Månadens bästa bokFraktur - Karin Slaughter

Böcker jag läst i mars (titeln är länkad till recensionen men alla böckerna är inte recenserade än).

Den leende mannen - Joseph Knox (422 sid, inbunden)
Orianas bälte - Cecilia Larsson Kostenius (488 sid, pdf)
Det nakna hjärtat - Lisa Tucker (362 sid, pocket)
Fraktur - Karin Slaughter (438 sid, inbunden)
Vår älskade - Kamila Shamsie (285 sid, inbunden)
Brudslöjan - Kamilla Oresvärd (317 sid, inbunden)
Ensamhetens hav - Christoffer Pichler (348 sid, häftad)
Den ljusaste natten - Helena Kubicek Boye (358 sid, inbunden)
Sebbe sa nej - Niclas Christoffer (173 sid, danskt band)
Där rosor faktiskt dör - Ewa Klingberg (238 sid, inbunden)
Ulrikas bok - Maria Gustavsdotter (362 sid, pocket)
En underbar död - Emma Ångström (224 sid, inbunden)





Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

Mars gick inte heller sådär toppenbra heller, men det finns orsak till det. Makens återhämtning tog längre tid än väntat och eftersom min bror var hos oss en del och hjälpte till så gick en del av tiden till att också vara social, jag kunde inte bara begrava mig i böckerna. Vi hade inte heller fått in några rutiner för vardagen när nu maken är hemma hela dagarna och det påverkade nog en hel del, jag var ju van vid att ha gott om egentid som jag kunde ägna mig helt åt böckerna. Jag har också jämfört med samma period tidigare år och det verkar som att början på året ofta är lite seg, men att allt kommer igång ordentligt längre fram på våren. Så nu är det bara att hålla tummarna att samma gäller i år också. Nu har vi fått in våra vardagsrutiner och eftersom maken också läser mycket så blir det automatiskt en hel del lässtunder på dagarna så jag är ganska så säker på att april kommer att bli bättre.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar