måndag 1 april 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 13

Läsmässigt var vecka 13 faktiskt mycket bra och jag är väldigt nöjd. Tyvärr gick det inte riktigt lika bra med recensionsskrivandet. Orsaken är nog mest att jag hade en hel del annat som skulle göras och då kunde jag inte koncentrera mig tillräckligt för att kunna skriva något. När jag skriver recensioner behöver jag få sitta för mig själv och inte bli distraherad av något. Vecka 13 var en vecka då jag blev avbruten stup i kvarten, både av att jag var tvungen att göra nånting annat och/eller att maken avbröt med någon fråga eller begäran så jag fick avbryta det jag höll på med. Jag märker alltså redan nu vilken skillnad det är att ha maken hemma hela dagarna. Jag får nog skicka iväg honom nånstans ett par dagar i veckan så jag får lite egentid och får nånting gjort.

Men jag hann ju med lite i alla fall

Jag läste klart 4 böcker

Svarta näckrosor av Michel Bussi
Där rosor faktiskt dör av Ewa Klingberg
Ulrikas bok av Maria Gustavsdotter
En underbar död av Emma Ångström

Jag publicerade 2 recensioner

Vår älskade - Kamila Shamsie
Brudslöjan - Kamilla Oresvärd

Det fanns 1 paket i brevlådan

Djävulen i den vita staden av Erik Larson

Jag köpte 0 böcker

Nu gäller det alltså att få till någon timma per dag då jag kan koncentrera mig helt på bloggen och/eller recensionerna så ska nog allt ordna sig. Läsningen är det ju inga problem med för jag hinner läsa ett antal sidor varje gång jag tar en liten paus från annat. Det här kommer nog att ordna sig på ett eller annat sätt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar