måndag 29 april 2019

Läsplanering Maj 2019

Det är snart maj, dvs MIN månad. Ja, jag fyller år i maj och av någon underlig anledning brukar maj faktiskt vara en av mina bästa månader när det gäller det mesta. Vädret brukar vara perfekt för mig, varmt och soligt men inte så varmt att jag mår illa och solen är ännu inte så stark att jag måste hålla mig inomhus. Jag hoppas att maj i år blir bra läsmässigt också för det behövs just nu, min läsahög är just nu ganska rejäl och jag vill verkligen minska den ordentligt under maj. Jag har kommit igång med att hinna ikapp med recensionerna så det är jag inte speciellt orolig för, jag får bara se till att inte fastna igen utan ha ett jämnt flöde av recensioner under veckorna. Ett sammanträffande i år  är att jag fyller jämna år och helt plötsligt har jag en hög med böcker att lotta ut - det ska bli jättekul att kunna göra det under den här månaden

Läsahögen är alltså ganska rejäl just nu så här har jag att välja från under månaden









Självklart kommer jag också att läsa hyllvärmare och de som jag valt ut för maj är




I kloka kvinnors sällskap av Célestine Vaite













Rasputin av Henri Troyat








Sen är det bara att hålla tummarna att planeringen håller något sånär i alla fall.




4 kommentarer:

  1. Underbart omslag på Vaites. Ser fram emot att följa din bästa månad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hålla tummarna att det verkligen blir en bra månad!

      Radera
  2. Din läsning är så genomplanerad att jag blir alldeles matt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att planera. Men planeringen är inte huggen i sten utan kan revideras vid behov. Och det är sällan planeringen håller till 100% men man har ju i alla fall något att gå efter.

      Radera