tisdag 16 april 2019

Top Ten Tuesday vecka 16 - Läsning en regnig dag

Jag vet inte riktigt vart den här tisdagen tog vägen. Vi var ute och handlade, kom hem, fixade middag och sen var jag så slut att jag la mig i soffan och somnade (såklart) och så är det kväll helt plötsligt. Jag hade ju tänkt hinna med lite mer idag men så blev det inte. Men Top Ten Tuesday måste jag ju hinna med när nu temat än en gång är sådant att jag orkar delta. Den här gången ska man lista läsning för en regnig dag, temat är alltså

Rainy Day Reads

-------------------

När jag myser ner mig i soffan (eller var det nu är) och det bara kvalar ner utanför så vill jag gärna läsa antingen deckare/spänning eller romance/feelgood, det ska i alla fall vara något lättläst. Så här ser min lista ut (för att begränsa det hela lite så har jag plockat bland böckerna jag läst i år och förra året). Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning

1. Där rosor faktiskt dör av Ewa Klingberg
2. Broder Jakob av Emelie Schepp
3. Förrädaren av Gabriella Ullberg Westin
4. Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck
5. Fraktur av Karin Slaughter (eller nästan vilken bok som helst av Slaughter)
6. Grejen med kärlek av Julie James
7. Brudslöjan av Kamilla Oresvärd
8. Liten tvåa med potential av Camilla Davidsson
9. En underbar död av Emma Ångström
10. Som nitroglycerin av Frida Moisto



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar