onsdag 15 augusti 2018

10 snabba augustifrågor




Johanna med Johannas deckarhörna har gjort en enkät  med 10 frågor som passar just nu.


Nya höstböcker eller hyllvärmare?
Både och, jag har kommit på ett sätt som gör att jag hinner med båda. Nya böcker läses i köket men sovrumsboken ska var en hyllvärmare. Så i år lär jag ha hunnit läsa fler hyllvärmare än någonsin tidigare

Kräftor eller surströmming?
Jag är annars ganska benägen att prova på något nytt, men nånting som luktar som surströmming stoppar jag definitivt inte i min mun. All slags skaldjur däremot är gott!

Läsplatta eller fysisk bok?
Fysisk bok alla gånger

Svenska författare eller utländska?
Både och. Har läst fler svenska författare än någonsin under de senaste åren, men vill fortfarande blanda det med utländska.

Bullet journal eller vanlig kalender?
Vanlig kalender. Har inte tid eller är  kreativ nog för att orka hålla på med Bullet journal

Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan?
Varken eller. För trångt, för hög ljudnivå... skulle klara mig ungefr en halvtimma och sen få ligga i sängen i två dagar.

I soffan: Netflix eller vanlig TV?
Vanlig tv. Hade Netflix ett tag, men vi tittade aldrig på det så det var meningslöst att ha det. Jag tittar överhuvudtaget inte så mycket på tv, och vi har så pass många kanaler att det räcker gott och väl med vanlig tv

Deckare eller feelgood?
Både och, jag gillar att blanda. 

Äppelkaka eller blåbärspaj?
Det är ett bra äppelår i år så vi ska nog till och med lämna in lite äpplen till ett musteri och få färskpressad äppeljuice till hösten.

Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson?
Vet att jag borde verkligen läsa något av King snart. Det är många år sen jag läste någon av hans böcker och då gillade jag dem inte, men det vore dags att prova igen.

5 kommentarer:

  1. Fiffig uppdelning på hyllvärmare och nytt. Jag läser ju bara en bok i taget, annars hade jag gjort likadant.

    SvaraRadera
  2. Låter som en jättebra uppdelning när det gäller hyllvärmare och nytt. Jag brukar lyckas blanda nyare och äldre genom att jag har flera böcker på gång men lånar övervägande böcker på jobbet så det blir inte att läsa så mycket hyllvärmare.

    SvaraRadera
  3. Bokmässan är ganska lugnt första dagarna, torsdag, då får en betala några tior extra.

    SvaraRadera
  4. Borde också läsa fler hyllvärmare. Kanske får testa ditt system. Ha en fin helg!

    SvaraRadera