tisdag 21 augusti 2018

Veckans topplista vecka 34 - Böcker jag ser fram emot i höst



Tisdagen på bloggen börjar med Veckans topplista anordnat av Johannas deckarhörna. Veckans tema är

Böcker jag ser fram emot i höst

------------------------

Det är många böcker jag ser fram emot att läsa den här hösten, men jag plockade ihop några som jag längtar efter att läsa speciellt mycket. Böckerna är listade utan inbördes ordning






Lupus av Jens Henrik Jensen












Mitt liv som Björn av Björn Weckström













Skönhet ur askan av Cecilia Samartin










Skuggsystern av Lucinda Riley












Skendöda av Louise Boije af Gennäs













22 kommentarer:

  1. Jag kanske läser andra delen av Louise Boije af Gennäs, men jag var inte överväldigad av första delen. Jag har inte läst varken första eller andra delen om De sju systrarna, så jag skall läsa första delen i höst är planen. Tack för övriga tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serien om de sju systrarna är väldigt trevlig!

      Radera
  2. Tack för tipsen. Jag följer ju inte nyutgivningen direkt, men får lite indirekt här. Det blir spännande i höst och vinter att se vad folk skriver om de nya.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också vara ganska dålig på det, men i år har jag faktiskt ryckt upp mig lite och har lite bättre koll än normalt.

      Radera
  3. Lucinda Riley måste jag ta och läsa något av!

    SvaraRadera
  4. Skendöda längtar jag verkligen efter.

    SvaraRadera
  5. Skendöd ska jag läsa. om jag vågar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första delen var ju inte så skrämmande så du vågar nog!

      Radera
  6. Jag har inte läst något av vare sig Lucinda Riley, Louise Boije af Gennäs
    eller Jens Henrik Jensen. Jag har förstått det som att jag har missat något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Speciellt Jens Henrik Jensen är en av mina favoriter!

      Radera
  7. Skendöda vill jag läsa. Riley och Jensen är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska rova på Riley och Jensen!

      Radera
  8. Inte läst något av dessa författare tidigare, så tack för tipsen! :)

    SvaraRadera
  9. Tack för tipsen. Skuggsystern vill även jag läsa.

    SvaraRadera
  10. Samartin är en författare jag gärna skulle läsa något av!

    SvaraRadera