söndag 19 augusti 2018

Recension: Symbolens skugga av J.F. Hansson

Titel: Symbolens skugga
Serie: Bloodsbandskrönikan, del 2
Författare: J.F. Hansson
Format: Pocket
Antal sidor: 444
Förlag: Kräm kommunikation
Recensionsexemplar

"Efter den tumultartade upplösningen på Valåsens gods, huset som sprängdes p Limhamn och mellanlandningen på skyddsgården i Dörröd skickas Magnus och kollegorna utomlands för att förbereda sig inför kampen mot organisationen. Under arbetet med att kartlägga och komma underfund med hur allt hänger ihop inser de snart att brödraskapets nätverk, resurser och historik är långt mer skrämmande än de först trott.
Det börjar även gå upp för dem att de befnner sig mitt i en utstuderad plan vars förödande konsekvenser kommer bli oöverskådliga om den sätts i verket.
Marcus, Sara, Peter och Maria kastas in i en febrig kamp mot klockan för att förhindra en stundande katastrof.Kommer de hinna i tid? Och vem kan de egentligen lita på?"

--------------------------------------

Jag har läst första delen i den här trilogin (länk till recensionen längre ner på sidan) och blev jätteglad när jag fick förfrågan från författaren om jag ville läsa den här också. Självklart ville jag det!

Den första delen, Osynlig makt, läste jag 2016, så jag var en liten aning osäker på hur det skulle bli att komma in i berättelsen, men det var faktiskt inga större problem, det gick förvånansvärt bra att komma in i berättelsen igen efter så pass lång tid. Det jag märkte direkt var vilket bra flyt i texten han fått till. Korta kapitel och högt tempo i handlingen gör att kapitlena bara flyger förbi!

I den här boken är inte ett omfattande persongalleri heller ett problem för mig. De centrala karaktärerna har jag ju träffat på tidigare och det är lätt att följa deras agerande genom hela boken. De personer som tillkommer hänger väl ihop med handlingen och är lätta att hålla reda på. Jag tycker fortfarande mycket om Sara och Peter men nu känns det som att jag också börjar komma Marcus lite närmare in på livet, ju mer jag läser desto bättre tycker jag om honom.

Handlingen i Symbolens skugga är precis lagom snårig med oväntade vändningar för att den ska vara spännande och för att man ska läsa lite till för att få reda på vad som händer på nästa sida och för att man inte ska kunna gissa sig till i förväg vad som kommer att hända.

Symbolens skugga är en välskriven och spännande  bladvändare som håller läsaren i ett hårt grepp från första till sista sidan. Jag ser verkligen fram emot nästa del i serien!

Tack J.F. Hansson för rec.exet!

Jag har bjudit på en smakbit från boken i ett annat inlägg HÄR

Mer info om författaren och hans böcker finns på J.F. Hanssons websida


Min recension av del 1 i serien

Osynlig makt





Symbolens skugga finns att köpa hos t ex

Adlibris Pocket
Bokus Pocket
CDON Pocket


2 kommentarer:

  1. Tack så hemskt mycket för den fina recensionen av Symbolens Skugga! Så glad jag blir! :0) /J.F Hansson

    SvaraRadera