torsdag 16 augusti 2018

Hett i hyllan #157


Torsdagen på bloggen börjar med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------------

Idag har jag plockat fram en bok som jag faktiskt köpt hos en av nätbokhandlarna


AC/DC Maximal Rock & roll: den ultimata historien om världens största rockband av Murray Engleheart med Arnaud Durieux
Baksidestext:
"Året var 1973 och bröderna Malcolm och Angus Young bildade AC/DC. 
Deras hårda gitarriff och explosiva framträdanden knockade allt som kom i vägen. Sångaren Bon Scott levde rockmyten till fullo. Sex, fylleslag och partyrock blev deras signum.
När de 1980 stod på höjden av sin karriär dog Bon Scott. Ingen trodde att AC/DC skulle resa sig igen, men efter bara några månader var de tillbaka med en ny sångare, Brian Johnson, och skivan Back in Black.
Idag är de ett av världens största band med mer än 150 miljoner sålda skivor.
Den här boken tog fem år att skriva och baseras på över 1300 intervjuer med AC/DC. Den innehåller unikt bildmaterial. För första gången presenteras den ultimata historien om AC/DC"

Jag köpte en hög med pocket 2014 och det var en blandad hög med några till mig och några som brorsan skulle ha som present. Det framkom sen att brorsan varken har ro eller ork att läsa hemma nuförtiden - han läser när han kommer hem till oss och avverkar då massor med böcker på rekordtid. Böckerna blev i alla fall kvar i bokhyllan hos oss och jag läste de som jag hade köpt åt mig, men brorsans böcker ligger kvar i hyllan. Ett tag var jag också intresserad av att läsa den här typen av biografier, men jag har ledsnat lite nu, så jag är inte intresserad av den här längre.Jag tror att om ingen annan här hemma vill ha den här så åker den rätt ner i utrensningslådan.


5 kommentarer:

  1. Det lät inte som något jag skulle läsa.

    SvaraRadera
  2. Sådana här böcker funkar bara för mig om jag är intresserad av just den artisten och lyssnar på musiken.

    SvaraRadera
  3. Nog för att jag har lyssnat på AC/DC, men en biografi om dem tror jag inte att jag vill göra.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst rätt få biografier men gillat dem. Har en om Depeche Mode ståendes vilken jag kommer att läsa. Men vill du inte läsa den här är det klart du ska ge bort den, finns massor med hårdrockare som skulle bli glada för den!

    SvaraRadera
  5. Tror man måste vara ett äkta fan för att tända på den boken. Jag är inte det ...

    SvaraRadera