tisdag 28 augusti 2018

Veckans topplista vecka 35 - Sommarens bästa



Vilken början på veckan!!! Det är mycket som händer just nu och emellanåt undrar jag varför saker och ting inte kan komma lite i taget istället för att allt kommer på en gång, oavsett om det gäller positivt eller negativt. Just u är det som tur är, bara positivt! Och positivt är också att det är dags för Veckans topplista, som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat idag är

Sommarens bästa

-----------------------------

Det var inte så lätt att ta fram bara fem böcker eftersom jag haft turen att få läsa en hel massa bra böcker den här sommaren, men jag fick ihop det till slut. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln på de flesta är länkade till recensionen och där finns mer info om boken




1. Falco av Mons Kallentoft & Anna Karolina













2. I sparvens klor av Karin Söderlund Leifler












3. När du vänder dig om av Pernilla Ericson













4. Stormsystern av Lucinda Riley











5. Familjeträdet av Susan Wiggs
Har ännu inte recenserat den här boken, så titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken.

27 kommentarer:

  1. Ledtrådar som du berättar om i Stormsystern tilltalar min fantasi. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen rekommendera den serien.

      Radera
  2. Tack för tips här kommer mina sommarbästa.
    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2018/08/28/11558244-topplista-vecka-35-sommarens-basta/

    SvaraRadera
  3. Familjeträdet är jag så nyfiken på. Hoppas få läsa den snart.

    SvaraRadera
  4. Stormsystern vill jag läsa. Känner igen det där att allting händer på en gång, är inne i en sån period just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore så mycket lättare om det kom lite i taget och inte i klump

      Radera
  5. Kul med lite nyheter för mig! Tack!

    SvaraRadera
  6. Stormsystern var verkligen bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker riktigt mycket om hela serien!

      Radera
  7. Familjeträdet är jag lite extra nyfiken på av dessa.

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dessa, så tack för tipsen! :)

    SvaraRadera
  9. Blir glad att höra att det är mycket positivt i ditt liv nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland ska det ju vara åt det hållet också, tyvärr är det alldeles för sällan.Men man får vara tacksam för det lilla.

      Radera
  10. Serien om systrarna vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra så jag tycker definitivt att du ska läsa den

      Radera
  11. har inte läst någon av dessa fem. men de flesta författarnamnen är jag bekant med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är du ju ändå bekant med deras stil!

      Radera
  12. Tre av böckerna återkommer hos flera, och jag vill också läsa dem. Särskilt första delen av Lucinda Riley som jag köpte i våras och inte har hunnit läsa än. Tack för tips!

    SvaraRadera
  13. Stomsystern har jag precis påbörjat och I sparvens klor vill jag läsa snart.

    SvaraRadera
  14. Älskar serien om de sju systrarna :) Sedan verkar Familjeträdet intressant :)

    SvaraRadera