onsdag 29 augusti 2018

Favoriter: Ej skönlitterärt #12

Vi hade precis avvärjt katastrofen med att kanalerna på TV:n slutade fungera (det var en Dart som hade klivit runt och träffsäker som han är så hade han lyckats pricka in en del knappar på en av fjärrkontrollerna) och så kom jag på vad jag hade glömt idag - mina icke skönlitterära favoriter!

Men här kommer nästa. Jag plockade fram en bok som jag köpte för ganska länge sedan


All världens citat av J.B. Holmgård
Ämnesvis från Abstinens till Övertygelse

Jag älskar citat och hittar ofta sånt jag skulle vilja citera i böckerna jag läser. Tyvärr är jag otroligt dålig på att skriva ner sånt som jag hittar och skriver man inte ner sånt så kommer man inte ihåg citatet när den skulle behövas. Alltså är den här boken perfekt för en sån som jag. Men den är som sagt ganska gammal så jag skulle nog behöva skaffa mig en lite nyare upplaga snart.


1 kommentar: