torsdag 30 augusti 2018

Helgfrågan vecka 35


Det har varit en perfekt läsdag idag så jag har faktiskt inte gjort så mycket annat än läst. Nu efter kvällsvilan är det i alla fall dags för Mias Helgfråga och den här gången vill hon veta

Har du något tips på en bok som har några år på nacken men är riktigt läsvärd?

Bonusfråga: Vad gör ni mot tröttheten? Tips 

-----------------

Ojojoj, det där är inte en lätt fråga för någon som läser mycket. Jag skulle nog kunna få ihop en mycket lång lista med äldre böcker som definitivt är läsvärda men att välja bara en är nästan omöjligt. Och så hänger ju valet också på vad den som man tipsar gillar för typ av böcker. Jag gillar ju alla Ildefonso Falcones böcker, men den jag tycker allra mest om är





Barfotadrottningen








Vad jag gör mot tröttheten? Jag har ju fördelen av att vara sjukpensionär och är alltså hemma hela dagarna så när jag blir trött så går jag och lägger mig ett tag. Men när jag jobbade så brukade jag äta ginseng eller liknande under den värsta perioden på hösten och vintern för att orka med.












9 kommentarer:

  1. har inte läst någon av Falcones böcker. men det du skriver om spansk historia låter intressant. tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller läst något av författaren, låter intressant. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Roligt med dessa tips på böcker jag aldrig hört talas om!

    SvaraRadera
  4. Har hört om Falcones men inte läst. Bra tips!

    SvaraRadera
  5. Den författaren har jag inte läst något av.

    SvaraRadera
  6. Barfotadrottningen verkar intressant!

    SvaraRadera
  7. Barfotadrottningen finns i bokhyllan. Oläst.

    SvaraRadera