måndag 13 augusti 2018

Tematrio - Lila

Idag var vi till IKEA för att köpa en liten bokhylla och självklart hände det som alltid händer när an åker dit. Man kommer inte ut därifrån med bara det man skulle köpa utan man har också lyckats plocka på sig 114 andra prylar som man inte visste att man behövde förräns man klev in i varuhuset.Och istället för ett litet kvitto så har man ett låångt kvitto på dubbla summan än vad det var tänkt att göra av med... Och så åt vi middag på restaurang (inte Ikea-restaurangen!) så vi slapp laga mat hemma. Så vi hade en riktigt trevlig dag.  Och dagen blir bara bättre, Tematrio är tillbaka efter sommaruppehållet. Lyran uppmanar

Denna vecka är temat lila. Ni kan välja att tolka det bokstavligt genom att välja böcker med lila omslag eller ordet lila i titeln, eller så kan ni göra mer långsökta associationer. Bara ni förklarar hur ni tänkte. 

Berätta således om tre bra böcker på temat LILA!

----------------

Vilken tur jag har, lila är ju min absoluta favoritfärg. Jag gick så långt att jag färgade håret lila (inte amerikansk tant-lila, utan lysande rödlila, ibland blålila, i tio år. Det kan jag sakna ibland, det var en härlig hårfärg) Det får nog bli lila omslag för mig.  Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken





Demonviskaren av Lovisa Wistrand












Skuggorna vänder tillbaka av Olivier Truc











Fossildrottningen av Michel Mortimer









7 kommentarer:

  1. IKEA kan vara väldigt trevligt att besöka ibland. men som du säger blir det ofta dyrare än en hade beräknat. jag gillar också lila. har inte läst någon av dina böcker, men Truc känner jag i alla fall till

    SvaraRadera
  2. Fina omslag, låter snyggt med lila hår.

    SvaraRadera
  3. Känner inte till nån av dina böcker, så tack för tips! Snyggt lila är de ju :-)

    SvaraRadera
  4. Snyggt omslag på Fossildrottningen.

    SvaraRadera
  5. Fina lila böcker. Demonviskaren är jag sugen på att läsa. Gillade första boken.

    SvaraRadera
  6. Lila är absolut en fin färg. Inte läst någon av dina böcker, men Olivier Trucs böcker är jag nyfiken på.

    SvaraRadera