torsdag 2 augusti 2018

Helgfrågan vecka 31 - sommaredition


Vi har hört åska på långt håll och sitter nu och hoppas att den kommer hit också, just nu är det nämigen helt sanslöst kvavt både inne och ute. Jag hade hoppats orka med lite mer idag, men när det nu inte blev svalare så slutade det hela med att jag legat i soffan hela eftermiddagen. Nu är det alltså dags att försöka få lite gjort och då börjar jag med Mias Helgfråga. Under veckorna 27-31 är frågan samma varje vecka

Vad läser du nu?
Bonusfråga: Har du något resetips?

---------------

Just nu läser jag


I köket





Dött vatten av Ann Cleeves







I sovrummet håller jag fortfarande på med






Zarités frihet av Isabel Allende







Restips? Just nu har jag svårt att tänka på nåt annat än att få befinna mig nnstans där det är svalare än här.



8 kommentarer:

  1. Jag låg på balkongen med isbitar och kylklampar på mig idag. Det var ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar mig också någonstans där det inte är varmt.

    SvaraRadera
  3. Ann Cleeves har jag läst flera böcker av men inte den andra shetlandsserien. Gillat de jag läst.

    SvaraRadera
  4. Vänta bara, snart klagar vi för att det blåser och snöar ...

    SvaraRadera
  5. Den serien av Ann Cleeves är en av mina favoriter!

    SvaraRadera
  6. Min resa de senaste dagarna har varit mellan norr och söder, eller mellan mina två balkonger. Mitt grymmaste restips om det blåser lite svagt.

    Allende kan ta tid ibland.

    SvaraRadera
  7. Idag verkar dock värmen ha givit med sig något, har nog åskat och regnat på sina håll, inte så mycket här. Sanslöst jobbig sommar. Ann Cleeves har jag ännu inte läst något av, inte Allende heller...

    SvaraRadera
  8. är förtjust i Ann Cleeves, men Dött vatten har jag inte läst ännu. det känns väldigt onaturligt med all sol och värme

    SvaraRadera