torsdag 18 mars 2021

Helgfrågan vecka 11

 

Idag har jag äntligen fått iväg brevet till banken så nu lyftes en sten från mina axlar och jag kan börja ägna mig åt lite roligare saker igen. Eftersom det är torsdag så är det dags att svara på Mias Helgfråga, som lyder
Vad tror ni det beror på att relativt nya böcker reas ut?
Bonusfråga: Gillar ni att påta i trädgården/balkongen?
----------------

Ökad försäljning kan jag tänka mig - även de som i vanliga fall väntar tills pocket kommer ut för en billigare peng kan tänka sig att köpa inbundet när det är bokrea, dvs man får boken väldigt billigt. Men jag måste ju medge att det kändes surt att ha köpt en viss bok strax innan bokrean och sen se den i utbudet på bokrean för en bråkdel av priset. Och så blir ju boken också uppmärksammad mer, speciellt om den getts ut strax innan rean då den riskerar annars att drunkna i flödet av billiga reaböcker.

Gillar trädgårdsarbete men har tyvärr inte möjlighet att göra så mycket numera, sitter man i rullstol så når man inte tillräckligt långt ner . Så det blir mest planering och sen peka åt maken var han ska plantera växterna. Och inte att förglömma försådden inomhus (vi satte frön för ett tag sen att förgro i tvättstugan) så de hinner växa till sig lite innan vi planterar dem ute när det blir varmare utomhustemperatur.




7 kommentarer:

  1. Ja det kanske man skulle gjort sått lite fröer, men det har jag inte hunnit.

    SvaraRadera
  2. min svåger fick problem med benen och kunde inte böja sig och krypa på knäna längre. då skaffade han bärbuskar av alla möjliga och omöjliga slag. rosa blåbär bland annat. de där buskarna var ganska höga så det blev lagom höjd för honom.

    SvaraRadera
  3. det är svårt att sia vilka böcker hamnar på bokrea, ibland kan de bli slutsålda fort.. Trädgård är fin plats för avkoppling, fika och läsa en god bok.

    SvaraRadera
  4. Men sån tur du har som har en "trädgårdsdräng"!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte fattat logiken bakom det tidiga rea-köret med väldigt nya böcker.

    SvaraRadera
  6. Vi kan nog lugnt konstatera att det lönar sig för förlagen, annars skulle de inte göra så.

    SvaraRadera
  7. Att så inne på fönsterbrädan såhär års är ju ett slags "påtande" det med, som funkar för de flesta. Har idag kunnat skörda goda ärtskott (av vanliga gula ärtor), kul!

    SvaraRadera