onsdag 31 mars 2021

Omslagsonsdag vecka 13: Böcker som blivit film/tv-serie osv

 

I vanliga fall bryr jag mig inte så mycket om utsidan utan det är insidan som räknas, men när det gäller böcker så är ju omslaget det första man ser. Så på onsdagar visar jag upp omslag efter ett givet tema. Det är bara omslaget som gäller, innehåll och titel spelar ingen roll.

Vill du också vara med och visa upp omslag så lägg en länk i kommentarerna så jag hittar dig sen. Du har hela veckan, fram till nästa onsdag, på dig att lägga upp dina omslag. Fri tolkning och OK att leta rätt på omslag var man vill.
Den här gången tänkte jag att vi inte bara ska tänka på själva boken utan också vad som kan göras med innehållet så veckans tema är

BÖCKER SOM BLIVIT FILM/TV-SERIER OSV

---------------












 



Jag har faktiskt lite svårt att välja för jag har tyckt så mycketom filmerna/tv-serierna också. Möjligtvis att Chhhhhoklad och En fransk curry är lite extra fin just för att jag gillade filmerna också, men samtidigt är det då fler som pockar på uppmärksamhet beroende på vad jag tyckte om filmerna.

6 kommentarer:

  1. Den gamle och havet har jag också med. En oväntad gemenskap har ett fint omslag. Här är mina:

    https://skrivrobert.blogspot.com/2021/03/omslagsonsdag-v-13-bocker-som-blivit.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. En oväntad vänskap är också en bra bok och film.

      Radera
  2. Hos dig ser jag några böcker till där jag har boken men inte filmen.
    Här kommer mina: https://lenasgodsaker.blogspot.com/2021/03/omslagsonsdag-vecka-13-2021-bocker-som.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag märker samma sak när jag tittar in hos andra bloggare

      Radera
  3. En rolig utmaning den här veckan. En del av dina böcker (och filmer) är nya för mig men jag har i alla sett En oväntad vänskap och Hungerspelen. :) Här är mina:
    https://ettmystisktbibliotek.blogspot.com/2021/03/omslagsonsdag-v-13-bocker-som-blivit.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker att det var ett roligt tema den här veckan!

      Radera