torsdag 4 mars 2021

Helgfrågan vecka 9

 

Maken är iväg för att hämta ut nästa bokreapaket och då passar jag på att svara på Mias Helgfråga så kan jag sen ägna mig åt de nya böckerna resten av kvällen. Den här veckan vill Mia veta

Gillar ni bokrelaterade produkter? Ni får gärna visa en bild.
Bonusfråga: Vad längtar du efter nu?

----------
Oja, visst gillar jag bokrelaterade saker, men har än så länge haft svårt att hitta sånt som funkar hemma hos oss men lite har jag ju hittat, t ex min Porta Book (som jag numera inte kan leva utan)


Sen är jag ju väldigt förtjust i bokmärken och många av dem har jag visat upp HÄR 
Smycken letar jag efter men har än så länge inte hittat några jag velat ha. Och så skulle jag behöva ett par bokstöd (helst antika) att ha högst upp på en av mina låga bokhyllor.

Oj, jag längtar efter många saker. Jag längtar efter loppisar, secondhand-rundor, att besöka antikhandlare. Jag längtar efter att kunna åka och handla t o m i livsmedelsaffärer. Igår var första gången sen mars förra året som jag var inne i en butik (en trädgårdsbutik precis vid öppningsdags då det är minst med folk och där en del av varorna finns ute) och insåg då att det kommer att  dröja länge innan jag kan göra om det där, alltför många tar inte pandemin på allvar och då blir det alldeles för riskabelt för mig att besöka affärer. 

7 kommentarer:

  1. Ja visst längtar vi efter såna enkla saker som en sväng in på en second hand-butik!

    SvaraRadera
  2. Ja men det är väl konstigt att visa inte tar pandemin på allvar.

    SvaraRadera
  3. Bokmärken kan man inte ha för många av
    (vårt bokpaket hängde på garagedörren, praktiskt :)

    SvaraRadera
  4. Porta Book kände jag inte till. Jag får nog googla.

    SvaraRadera
  5. bokrelaterade saker är alltid roligt. och hur många grejer finns det inte som kan omvandlas till bokmärken. ska kolla upp Porta Book

    SvaraRadera
  6. Ja det är så otroligt synd (och fullständigt obegripligt) att inte alla tar pandemin på allvar.

    SvaraRadera
  7. O, ja, second hand/loppis längtar jag efter. Har varit inne som hastigast när det varit tomt på Erikshjälpen.

    SvaraRadera