tisdag 30 mars 2021

Tisdagstrion vecka 13: Barnboksfavoriter

 
Idag ska vi iväg på möte hos banken men innan vi åker så hinner jag delta i Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken. Veckans tema är

BARNBOKSFAVORITER

---------------

Jag läser inte speciellt många barnböcker och de jag läste som barn kommer jag inte ihåg så mycket om, men jag lyckades hitta tre i alla fall som jag läst de senaste åren. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen



1. Den modige Kaninriddaren av Oskar Källner & Marta Leonhardt












2. Dunkelstjärnan av Joseph A. Davis










3. Flykten av Zelda Falköga






12 kommentarer:

  1. Känner inte till någon av dessa. De är alldeles för moderna för mig 😁

    SvaraRadera
  2. Flykten har jag faktiskt läst som recensionsex. Trevlig bok med jättefina illustrationer.

    SvaraRadera
  3. Den modige kaninriddaren skulle jag vilja läsa! Dunkelstjärnan fyndade jag på bokrean. Den ska bli spännande att läsa.

    SvaraRadera
  4. Zelda Falkögas böcker är fina :)

    SvaraRadera
  5. De är säkert spännande att läsa men jag känner inte alls till dem.

    SvaraRadera
  6. Den modige kaninriddaren ser intressant ut!

    SvaraRadera
  7. här var det tre böcker jag inte alls kände till. jag får fråga barnbarnen

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon i din trio men andra böcker av Källner. Tack för tipsen!

    SvaraRadera