tisdag 2 mars 2021

Tisdagstrion vecka 9: Djur & Natur

 

Jag ska snart iväg för att beställa min första elrullstol åt mig (med alla extra tillbehör som tänkas kan) men innan vi åker så hinner jag ju ta fram Tisdagstrion som anordnas av Ugglan & boken. Temat den här veckan är

DJUR & NATUR

------------
Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.

1. Arktis - liv i en värld av is och snö av Felix Heinzenvberg & Ole Jørgen Liodden 
Djur och natur i Arktis









2. Lång väg till rättvisa av David Baldacci
Huvudpersonen Atlee Pine arbetar i Grand Canyon med att ensam ansvara för FBI:s Arizonaavdelning och rör sig alltså väldigt mycket i naturen i Grand Canyon








3. Min älskade älskling av Gabriel Tallent
Utspelar sig i skogarna i norra Kalifornien.







14 kommentarer:

  1. Arktis blir jag nyfiken på, en värld som man inte vet så mycket om.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av dessa, men är lite sugen på att ge Baldacci en andra chans.

    SvaraRadera
  3. Jag läste en bok av Baldacci för en månad sedan. Jag blev inte övertygad, men den här är kanske bättre.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dem, men första och sista har jag spanat in och tänkt att jag vill läsa. Den mittersta får jag kolla upp.

    SvaraRadera
  5. Arktis blir jag nyfiken på! Och de andra två verkar inte så dumma dem heller. Hoppas du hittar någon fin elrullstol! :)

    SvaraRadera
  6. Min älskade älskling verkar vara både spännande och intressant, men också påfrestande att läsa. Jag tror inte att jag vågar.

    SvaraRadera
  7. Arktis är en underbar bok. Utställningen var helt fascinerande. Baldacci har jag inte läst något av. Gallent står i hyllan. jag kom av mig redan i början. men jag ska ta nya tag

    SvaraRadera
  8. Tack för intressanta boktips.

    SvaraRadera
  9. Så fint omslag på den första.

    SvaraRadera
  10. Lång väg till rättvisa var det inte en åsna inblandad också.

    SvaraRadera
  11. Arktis verkar intressant - det är något med de där speciella miljöerna som lockar till läsning!

    SvaraRadera
  12. Tack för intressanta tips!

    SvaraRadera