torsdag 25 mars 2021

Helgfrågan vecka 12

 

Vi har precis gjort vår första beställning till en grönsaks/frukthandel i närheten som har hemleverans så nu är det dags att ägna sig åt bloggen igen. Först ut är att svara på Mias Helgfråga som lyder

Vad läser du i påsk? 

Bonus: Vad är ett måste i påsk?


--------------

Jag kommer att delta i Påskläsutmaningen men har ännu ingen aning om vilka böcker jag tänker läsa, det får jag bestämma mig för i början på kommande vecka när jag ser vad jag hunnit med i helgen.

Inga måsten hemma hos oss, vi har lagt av med alla måsten vid högtider. Enda egentliga måste är nog god mat och den matlistan ska göras på söndag, men en av dagarna blir det nog rökt alt citrongravad lax (har ännu inte bestämt vilket det blir), kokt potatis och gräslökssås. 


6 kommentarer:

  1. måsten har vi aldrig haft men lite festligt få det bli, gott att äta

    SvaraRadera
  2. påsken är en fin högtid men måsten är ju inte bra.

    SvaraRadera
  3. Lax är ljuvligt gott och så nyttigt med.

    SvaraRadera
  4. Brukar inte vara så många måsten kring påsk i vanliga fall och i år är de ännu färre.

    SvaraRadera
  5. Lax är gott och lätt att variera. Passar till påsk.

    SvaraRadera