torsdag 4 mars 2021

Hett i hyllan #290

 

Igår var jag in till Uppsala för första gången på väldigt länge (dvs första gången på i princip det senaste året) så idag är jag ganska däckad. Men något som jag ändå absolut måste vara med på är Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

----------

Ett bokreafynd igen

Kaninjägaren av Lars Kepler
Baksidestext:
"Joona Linna har suttit två år på den slutna anstalten Kumla när han förs till ett hemligt möte. Polisen behöver hans hjälp för att stoppa den gåtfulle mördaren som går under namnet Kaninjägaren.
Den enda länken mellan offren är att de alla hör ett barn läsa upp en ramsa om kaniner innan mördaren kommer.
Ödets tärningskast placerar överraskande tevekocken Rex Müller mitt i händelsernas centrum. För första gången ska han ta hand om sin son Sammy. Men istället för tre lugna veckor blir det en fruktansvärd kamp på liv och död.
Joona Linna och Saga Bauer är tvungna att börja samarbeta i hemlighet för att stoppa Kaninjägaren innan det är försent.
Du vet aldrig vad ödet har i beredskap för dig, vad som kommer att hinna ifatt dig om du inte börjar springa nu.
Thrillermästaren Lers Kepler är tillbaka med en ny bladvändare om kriminalkommissarie Joona Linna."


Jag hade läst de tidigare böckerna i serien så när den här dök upp i utbudet på bokrean 2017 så ville jag såklart läsa den också. Men precis som många andra av bokreafynden det året så har den är bara blivit stående i bokhyllan och samlat damm. Nu känns det ändå att jag borde köpa ikapp mig med serien och börja läsa om Joona Linna igen.

7 kommentarer:

  1. Jag läste de fyra första i serien, sedan gav jag upp. Märkte att jag bara satt och blev irriterad när jag läste 🥴

    SvaraRadera
  2. har inte läst Kepler, hinner inte allt

    SvaraRadera
  3. Jag har läst en Kepler och det räcker för mig. Passar mig helt enkelt inte. Men de funkar ju fint för andra.

    SvaraRadera
  4. Låter spännande, men jag misstänker att den är för läskig för mig.

    SvaraRadera
  5. Keplers böcker tycker jag är riktigt spännande :)

    SvaraRadera
  6. Jag har läst några böcker av dem, men inte den.

    SvaraRadera
  7. Jag tror jag läst den här, fick en Kepler av svärföräldrarna något år i julklapp men det är inte riktigt min typ av bok.

    SvaraRadera