onsdag 10 mars 2021

Omslagsonsdag vecka 10: Bokhandel

 

I vanliga fall bryr jag mig inte så mycket om utsidan utan det är insidan som räknas, men när det gäller böcker så är ju omslaget det första man ser. Så på onsdagar visar jag upp omslag efter ett givet tema. Det är bara omslaget som gäller, innehåll och titel spelar ingen roll.

Vill du också vara med och visa upp omslag så lägg en länk i kommentarerna så jag hittar dig sen. Du har hela veckan, fram till nästa onsdag, på dig att lägga upp dina omslag. Fri tolkning och OK att leta rätt på omslag var man vill.

Igår besökte vi en fysisk bokhandel för första gången under den här bokrean och jag insåg faktiskt hur mycket jag saknat att gå runt i en bokhandel, ta upp och bläddra i böcker, läsa baksidestexter osv. Så temat idag blir

BOKHANDEL

----------------

Den här gången blandade jag både böcker jag läst och böcker jag köpt (som alltså finns olästa i bokhyllan)







3 kommentarer:

  1. Många fina omslag du har. Min favorit är Drömbokhandeln.

    Jag tyckte att det var jättesvårt idag. Egentligen hittade jag bara en bok, men jag fuskade lite och tog med böcker som helt eller delvis handlade om böcker, även om det inte syntes på omslaget.

    https://skrivrobert.blogspot.com/2021/03/omslagsonsdag-v-10-bokhandel.html

    SvaraRadera
  2. Älskar temat! Jag fick verkligen leta idag. Och vilka snygga omslag du har hittat! Fast det brukar du ju göra. ;)
    Här är mina:
    https://ettmystisktbibliotek.blogspot.com/2021/03/omslagsonsdag-v-10-bokhandel.html

    SvaraRadera