tisdag 9 mars 2021

Tisdagstrion vecka 10: Musik i böckernas värld

 

Idag ska jag iväg på lite ärenden men jag hinner precis knåpa ihop Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken, innan vi ska iväg. Veckans tema är

MUSIK I BÖCKERNAS VÄRLD 
(i handling eller titel)

----------------
Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken

1. Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones
Handlar om både den speciella flamencosången och också om dansen flamenco












2. Stormsystern av Lucinda Riley
Handlingen kretsar mycket kring den norska tonsättaren Edvard Grieg. Många av böckerna i den här serien har med musik i handlingen










3. White Line Fever av Lemmy Kilmister
Självbiografi av den legendariska grundaren och sångaren i hårdrocksbandet Motörhead














10 kommentarer:

  1. Du har hittat en trio med stor variation. Barfotadrottningen blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Riley och Grieg! Det var en (för mig) oväntad kombo!

    SvaraRadera
  3. Barfotadrottningen låter intressant! Och Riley's serie måste jag verkligen börja läsa snart.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  5. Att jag inte tänkte på Stormsystern!

    SvaraRadera
  6. Jag har förstått att Rileys böcker är mycket populära.

    SvaraRadera
  7. Rileys böcker verkar vara omtyckta, man kanske skall ge dem en chans.

    SvaraRadera
  8. känner till alla tre, men jag har inte läst någon av dem

    SvaraRadera
  9. Flamenco är häftigt! Och gillar hur du blandar in lite Motörhead också :-)

    SvaraRadera
  10. Tre olästa för mig, tack för tipsen!

    SvaraRadera