onsdag 24 mars 2021

Omslagsonsdag vecka 12: Vårkänsla

 

I vanliga fall bryr jag mig inte så mycket om utsidan utan det är insidan som räknas, men när det gäller böcker så är ju omslaget det första man ser. Så på onsdagar visar jag upp omslag efter ett givet tema. Det är bara omslaget som gäller, innehåll och titel spelar ingen roll.

Vill du också vara med och visa upp omslag så lägg en länk i kommentarerna så jag hittar dig sen. Du har hela veckan, fram till nästa onsdag, på dig att lägga upp dina omslag. Fri tolkning och OK att leta rätt på omslag var man vill.

På tisdagen kändes det verkligen att våren äntligen är på väg och det ska visst bli ungefär lika varmt idag. Alltså får temat den här veckan bli

VÅRKÄNSLA

-------------------

Jag har valt ut en blandning med böcker som jag antingen förknippar med våren pga utseendet (naturen som börjar grönska, grönsaker som börjar växa, eller specifika vårblommor)) eller innehållet och i vissa fall för att innehåll/titel har med våren att göra. Mina omslag är plockade från sånt jag läst både före och efter att jag började blogga.

















Jag är väldigt förtjust i Den långa flykten/Watership down, både innehållsmässigt och till utseendet. Vilken tycker du bäst om?






4 kommentarer:

  1. Jag tyckte det var lite svårt idag. Jag funderade på att ta med Den långa flykten, men det blev några andra. Watership Down är min favorit också.

    https://skrivrobert.blogspot.com/2021/03/omslagsonsdag-v-12-varkansla.html

    SvaraRadera
  2. Det var länge sen men idag kommer några omslag med vårkänsla!

    https://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2021/03/24/omslagsonsdag-varkansla/

    SvaraRadera
  3. Jag blev visst lite sen idag! Ett härligt tema den här veckan. Tulpanfeber och Våreld tycker jag var snygga.
    Här är mina:
    https://ettmystisktbibliotek.blogspot.com/2021/03/omslagsonsdag-v-12-varkansla.html

    SvaraRadera