fredag 8 januari 2021

Fem en fredag vecka 01: Omstart



Jag fick ta sovmorgon i morse - kattkillen Remus var bannlyst från mitt sovrum inatt så att jag skulle få sova lite längre i alla  fall en morgon den här veckan. Jag är alltså lite sen med det mesta idag. Nu är det i alla fall dags för Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda. Veckans tema är

OMSTART

------------------

1. Vad lämnar du bakom dig?
Ett riktigt eländesår med många negativa händelser - pandemi, utredningar, skräckdiagnoser, mammas död osv osv.

2. Hur vaknar du lättast?
När lillkillen Remus tagit sig upp till skrivbordet och börjar riva papper. Jag vaknar redan när han landar på skrivbordet och ligger sen bara och väntar på det där första ljudet av pappersrivandet när han hittat något lämpligt att riva sönder (killen är en veritabel dokumentförstörare just nu) 

3. Vad är en sak du gör för att känna dig piggare?
Tar en vilopaus (ev tupplur) på dan eller en kvällsvila efter middagen

4. När åker julpyntet ner?
Vi har tänkt plocka ner det mesta i helgen

5. Vad hakar du ofta upp dig på?
Just nu är det folk som inte tar pandemin på allvar och inte tänker längre än vad näsan räcker. Både nu och i vanliga fall de som inte klarar av att använda "sunt förnuft".

10 kommentarer:

  1. inget vidare år för dig, tungt, rörelse gör mig piggare och en bra natt med sömn.

    SvaraRadera
  2. Förstår att du lämnar ett tufft år bakom dig där :(. Det kan verkligen vara så ibland :(.

    SvaraRadera
  3. En tupplur är bra om man har den möjligheten.

    SvaraRadera
  4. Skrattade gott åt din levande dokumentförstörare. Perfekt ju! Alltså om du har papper som ska förstöras så är det ju bara lägga fram dom åt Remus. Då slipper du investera i en shredder;-)

    SvaraRadera
  5. Jag har förstått att du haft ett jobbigt år, hoppas du kan lämna det bakom dig och blicka framåt

    SvaraRadera
  6. jag sover lika dåligt på dagarna som om nätterna så tupplurar blir det inte för mig. kanske en promenad. jag tror att jag är försiktigare nu än i början av pandemin

    SvaraRadera
  7. Hoppas du (och för all del vi alla) kan lägga 2020 bakom dig!

    SvaraRadera
  8. Sunt förnuft är en bra egenskap i många situationer. Jag hoppas och tror att ditt nya år 2021 ska bli ett mycket, mycket bättre år! Jag köpte min dokumentförstörare på Lidl. Men jag inbillar mig att din är mycket sötare! Ha det gött!

    SvaraRadera
  9. Julpyntet verkar åka hos de flesta den här helgen, hos oss också!

    SvaraRadera
  10. Firbeinte vekkeklokker er ikke så gode å stille til presis vekking :)

    SvaraRadera