torsdag 21 januari 2021

Hett i hyllan #284

 
Jag är väldigt sen med allt idag igen och det har nog mycket att göra med att det blev en sovmorgon i morse. Vi har ju gått upp väldigt tidigt ett par dagar pga provtagning och nu när vi kunde ligga kvar så blev det en ordentlig sovmorgon - och märkligt nog tog vår "väckarklocka" Remus det rätt så lugnt också och lät i alla fall mig sova lite längre. Men nu är det dags att visa upp hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Hon säger
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
------------- 

Från en lagerutrensning

Arvet från Stonehenge av Sam Christer
Baksidestext:
"Ritualen vid Stonehenge är skriven i blod. Kan den unge arkeologen förhindra att stenarnas urgamla kraft väcks till liv på "Blodets dag"?
Åtta dagar innan sommarsolståndet blir en man slaktad på det mest brutala sätt inför en grupp troende, som iförda prästkappor deltar i en offerceremoni vid Stonehenge. Bara några timmar senare begår en av världens främsta skattjägare självmord. Han efterlämnar ett kryptiskt brev till sin son, den unge arkeologen Gideon Chase, som han länge har haft ett ansträngt förhållande till.

Gideon allierar sig med en orädd kvinnlig polis på orten och snart upptäcker de ett hemligt samfund - en urgammal internationell sekt som i tusentals år dyrkat Stonehengemyten...

Arvet från Stonehenge är en thriller i bästa Dan Brown-anda, full av koder, symboler och fascinerande detaljer, om en av världens mest mytomspunna och spännande platser. Den gick rakt upp på de internationella bästsäljarlistorna när den kom ut, över 100 000 människor köpte boken i England och den har sålts till 35 länder"

Akademibokhandeln hade lagerrensning 2015 samtidigt med  bokrean och böckerna på lagerrensningsbordet kostade bara  29,-/st och då kunde jag inte låta bli. 29,- för inbundna böcker kan jag inte motstå så det blev en hög böcker därifrån för en billig peng. Tråkigt nog har hälften av den högen blivit hyllvärmare hos mig.  Kanske dags att plocka fram den här på en mer synlig plats i bokhyllan.



4 kommentarer:

  1. Den har jag också oläst i hyllan 🙂 Tycker ändå den låter spännande, jag menar... Stonehenge...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är spännande med koder och hemliga tecken men Dan Browns Da Vincikoden tyckte jag tyvärr var tråkig. Så jag vet inte vad jag skulle tycka om den här.

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå köpt såna där fyndböcker någon gång men ibland tänker jag att det kanske finns en anledning till att just de ligger kvar på extra-extraprisbordet...

    SvaraRadera
  4. Stonehenge är ju spännande, men den där boken låter väl läskig för den här räddhågade tanten.

    SvaraRadera