torsdag 28 januari 2021

Helgfrågan vecka 4

 


Det mesta för kvällen är nu avklarat så nu är det dags att svar på Mias Helgfråga

Finns det någon serie du känner att du måste följa?

Bonusfråga: Är det något ni längtar efter att göra när pandemin är över?

-----------

Det finns många serier som jag känner att jag måste följa men speciellt då De sju systrarna eftersom det bara är en bok kvar i serien.





Tyvärr tror jag inte det här försvinner någonsin, men kanske att läget i alla fall stabiliseras så pass  mycket att man kan återgå lite mer till den vanliga vardagen.Jag längtar efter att få göra våra secondhand- och loppisrundor lite då och då. Det saknar jag något alldeles otroligt - jag saknar att göra de där riktiga fynden som man ibland har lyckats göra, dvs köpt saker för t ex 20,- som sen visat sig vara värda uppemot 1000,-/st. Upptäckte nämligen tidigare efter en väldigt lyckosam runda att jag köpt tavlor (2 Picasso-tryck och 1 Lasse Åberg) som visade sig vara värda 700-1000,-/st - det är riktiga fynd! Inte bara för att de är värda mer än vad jag gav för dem utan också för att jag verkligen tycker om dem. Samma gäller att gå på auktioner - saknar att kunna gå på auktion, å på visningen, se och känna på skicket på prylarna och sen själva budgivningen där man får vara skärpt om man sk få de prylar man vill ha. Webauktioner är kul men inte alls samma sak!  



7 kommentarer:

  1. efter vaccinering lär det lugna sig en hel del

    SvaraRadera
  2. Jag fruktar också att vi aldrig kommer tillbaka till det vi uppfattar som det "normala".

    SvaraRadera
  3. vaccineringen lär dra ut på tiden. men det vore härligt att kunna gå ut på stan och slippa vara försiktig

    SvaraRadera
  4. Jag har tänkt att jag äntligen ska ge mig på systrarna nu i februari.

    SvaraRadera
  5. Allt hänger väl på att vaccinationerna kommer igång ordentligt, och att vaccinet funkar såsom alla helst vill förvänta sig.

    SvaraRadera
  6. Serien De sju systrarna är helt fantastisk. Håller just nu på med Solsystern.

    SvaraRadera
  7. Ja man får hoppas det blir mer normalt i alla fall

    SvaraRadera