fredag 29 januari 2021

Fem en fredag vecka 4: Isbrytare

 

Har hunnit med en hel del den här morgonen så nu  är det då dags att svara på frågorna i Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda. Rubriken är

ISBRYTARE

-----------------

1. Skulle du hellre ha 10 hobbys eller 1 passion?
Hade under lång tid en passion och det var inte bra - jag nördade in mig totalt och såg det mest som en förlängning av den passionen. Till slut blev det mer som ett jobb än en hobby och jag lade ner alldeles för mycket tid på en enda sak och blev nästintill utbränd. Numera har jag nog närmare 10 hobbies och har i och med det fått en sundare syn på hobbies och alternerar mellan de olika allt efter lust och ork.

2. Vad är det konstigaste i ditt kylskåp?
Tror inte jag har något speciellt konstigt i mitt kylskåp - bara helt vanliga livsmedel

3. Vilken är den vackraste plats du sett?
Väldigt svårt att välja, har sett så många vackra platser. T ex utsikten mot havet en vindstilla sommarkväll ute på Håtö i Norrtälje,  vägarna mellan sjöarna i östra Finland osv osv osv

4. Vilken låt har du spelat mest den senaste veckan?
Har ju radion på hela dagarna och har nog inte ens tänkt på vilken låt jag hört mest den här veckan

5. Är du en sparare eller spenderare?
Sparare i vanliga fall, men p loppisar och second-hand är ja spenderare (fast det kan ju faktiskt också vara ett sparande eftersom jag får det jag vill ha till ett mycket lågt pris)

6 kommentarer:

  1. har också radion på hela dagarna. men det är P1 så där är inte så väldigt mycken musik. Sverige är underbart vackert

    SvaraRadera
  2. helst lokalradio, dålig på att lyssna på musik, maken spelar saxofon.

    SvaraRadera
  3. Femte svaret håller jag helt med dig om. Men att ta tillvara använda saker är också ett sparande. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga svar, speciellt ditt svar till sista frågan. Så smart tänkt där:-)

    Och hur du hinner med tio hobbies är en gåta för mig. Det får du nog förklara någon gång;-)

    SvaraRadera
  5. Tio hobbyer verkar jobbigt... Men det viktiga är att du själv trivs med det.

    SvaraRadera
  6. Spenderare på loppisar känns som ett typ av sparande då man både sparar pengar och miljön! =)

    SvaraRadera