fredag 1 januari 2021

Fem en fredag vecka 53: Gott Nytt 2021!

 

Börjar det nya året med att svara på frågorna i elisamatildas Fem en fredag där temat den här veckan är

GOTT NYTT 2021

----------

1. Vad var det bästa med det här året?
Att man äntligen gjort en blodtrycksutredning på mig för att se varför mitt blodtryck är som det är. Att svaret sen inte var så kul spelar ingen roll för nu vet vi i alla fall hur mitt blodtryck ska hanteras och i och med det har man kunnat halvera mängden medicin jag äter.

2. Vad ser du fram emot med ett nytt år?
Ett lite lugnare år så jag slipper rusa runt som en skållad råtta bara för att få vardagen att fungera någorlunda normalt

3. Vad var din största upptäckt under året?
Att vi (maken och jag) är otroligt samspelta och målinriktade när det blir skarpt läge

4. Hur blev det ett kärleksfullt år?
Hur förstående och hjälpsamma våra närmaste släktingar och vänner när vi behöver hjälp

5. Vad tar du med dig från 2020 in i 2021?
Att man orkar mer än vad man tror även när allt det negativa hotar att ta över.

9 kommentarer:

  1. Att inse att man orkar mer än man tror är en härlig insikt! Gott 2021!

    SvaraRadera
  2. så bra med utreningen och att slippa äta fler mediciner än nödvändigt! folk har nog ställt upp mycket för varandra under det här elända året. och visst orkar en alltid mer än en tror när det blir nödvändigt

    SvaraRadera
  3. Bra att det blir en utredning med blodtrycket. Vara samspelta är viktigt särskilt när det gället tuffa situationer. God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. trevligt att ha hjälpsamma människor i sin närhet. trevligt nytt bokår.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning!
    Att kunna halvera mängden medicin är bra gjort, även om anledningen kunde ha varit mera positivt om man säger så.
    Å visst är människan både anpassningsbar och hon orkar mera än vad man trodde. En nog så bra och viktig insikt tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Du hittade många ljusglimtar under det eländiga året. Jag borde också göra vissa utredningar men har lagt alla resurser går till en viss pandemi och dessutom innebär utredningar resor som jag inte vill göra i dagsläget. Kanonbra att du slipper vissa mediciner. Och att på ett positivt sätt uppleva att nära och kära levererar när det behövs är också något att vara tacksam över. God fortsättning

    SvaraRadera
  7. Att sänka medicindosen låter bra, även om jag inte vet anledningen. Läkarna stoppar i oss så väldigt mycke olika saker, så man börjar tvivla ibland. Så härligt att upptäcka hur samspelt man är med sin partner och att många ställer upp för dig när det behövs. I nöden prövas vännen sägs det, och det ligger mycket i det. Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Grattis att du fått en diagnos så du vet vad som gäller. Bra att slippa ta så mycket medicin också. Även om vi inte har haft det särskilt besvärligt under pandemin ser jag fram emot att få träffa mina nära och kära igen.
    Önskar dig ett Gott Nytt År 2021.

    SvaraRadera
  9. Fin upptäckt med din man. Så känner jag med min älskade R också! Skönt att du har kunnat halvera mediciner som du äter.

    SvaraRadera