tisdag 26 januari 2021

Tisdagstrion vecka 4: Cyklar, bilar & bussar (och andra fordon)

 

Idag kan jag äntligen komma igång och jobba undan lite och först ut är Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken. Temat den här veckan är

CYKLAR, BILAR &BUSSAR (OCH ANDRA FORDON)

--------------

Det blev bara bussar för mig den här gången. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.

1. Dit vägen bär av Marie Hedegård
En grupp kvinnor i olika åldrar som köper en buss och åker med den till Spanien











Francis Meurienne startar en bokbuss i Provence










En äldre dam som köper en buss och ger sig ut i Europa på äventyr.







15 kommentarer:

  1. Inte läst någon av dem, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade tre bussar, och den ena till och med en bokbuss! Det gillas!

    SvaraRadera
  3. har inte läst någon utav dem. den första har jag inte ens hört talas om

    SvaraRadera
  4. Den lilla bokbussen i Provence skulle jag vilja läsa någon gång. :)

    SvaraRadera
  5. De två sista har jag funderat på om jag kanske skulle vilja läsa. Än så länge har jag inte kommit fram till något 🙂

    SvaraRadera
  6. Här var det bussar för hela slanten. Kul att du har med en bokbuss. Ett viktigt fordon.

    SvaraRadera
  7. Dit vägen bär är verkligen jättemysig. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. 1 och 2:an har jag läst bokbussen bara halva boken

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av dina böcker. Tack för tips!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga böcker! Har inte läst någon av de!

    SvaraRadera
  11. Jag har inte läst någon av dessa! Det verkar poppis med bokbussar. :-)

    SvaraRadera
  12. Men hoppla, jag känner inte igen någon av dem.

    SvaraRadera
  13. Oj, hela tre bussar! Tror inte jag läst någon bok med bussar... måste tänka. ;)

    SvaraRadera