tisdag 5 januari 2021

Tisdagstrion vecka 01 2021: Böcker jag ser fram emot att läsa

 

Tisdag första veckan på år 2021 och då är det dags att delta i Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken. Temat den här veckan är

BÖCKER JAG SER FRAM EMOT ATT LÄSA

----------------
Jag har  väljer bland de böcker jag redan har hemma och som jag är jättesugen på att läsa och redan det blev svårt i o m att jag har massor med böcker hemma som jag är sugen på att läsa. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info


Amerikansk jord av Jeanine Cummins

Ett spontanutskick jag fick i december och som jag är väldigt nyfiken på






Familjen av Johanna Bäckström Lerneby

En julklappsbok som jag tror kan vara väldigt intressant






Solsystern av Lucinda Riley

Också en julklappsbok. Senaste delen i en serie jag hittills tyckt väldigt mycket om





15 kommentarer:

  1. Amerikansk jord låter riktigt spännnade!

    SvaraRadera
  2. "Familjen" tror jag är intressant.

    SvaraRadera
  3. Jag börjar känna mig som ensam om att inte ha läst Rileys serie, men jag känner mig faktiskt inte ens sugen på att göra det 😮

    SvaraRadera
  4. Lucinda Rileys serie är det många som älskar! Jag har inte bekantat mig med den än.

    SvaraRadera
  5. Familjen har jag förstått är en förfärande berättelse om hur utländska klaner kan bygga upp ett parallellsamhälle där deras lagar, inte svensk lag, gäller. Jag undrar om ledande politiker kan dra några slutsatser av detta.

    SvaraRadera
  6. Amerikansk jord var en av de mina bästa böcker 2020, så hoppas du kommer gilla den. Även Familjen har jag läst och den var intressant, om än inte jättebra.

    SvaraRadera
  7. Familjen har jag läst och den kan jag verkligen rekommendera.

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst om systrarna än men vill så klart göra det.

    SvaraRadera
  9. Familjen och Solsystern vill jag också läsa.

    SvaraRadera
  10. Familjen vill jag också läsa, och de där systrarna har jag tänkt att jag äntligen ska ge mig på.

    SvaraRadera
  11. Familjen har jag läst. den borde många läsa. en häpnar. Amerikansk jord får jag nog magknip av. människojakt är så hemskt

    SvaraRadera
  12. Känner inte till någon av dina titlar. Tack för tips!

    SvaraRadera