torsdag 5 mars 2020

Helgfrågan vecka 10


Det har varit en sån dag igen då jag bara legat i soffan, slötittat på tv och somnat till emellanåt. Och när jag somnat till så har jag sovit så hårt att hjärnan varit helt mosig när jag vaknat. Efter senaste tuppluren insåg jag att det var dags att svara på Mias Helgfråga. Hennes frågor den här veckan är

Har ni någon bokryggspoesi?
Bonusfråga:  Hur håller ni humöret uppe i dessa oroliga tider?

-----------------

Ett bättre jag
I mörker gömd
Kallare än is
Kom i min famn




 


Jag är inte en speciellt orolig människa utan har lite samma livsfilosofi som pessimistkonsulten Ronny Eriksson.

Det är inte speciellt svårt att se det absurda i dagens samhälle och all nyhetsrapportering tar jag med ett antal kilo salt.
Livsfilosofin i familjen har alltid varit "Det skulle ju faktiskt alltid kunna vara värre", och så skrattar man lite och gör det bästa av situationen.

10 kommentarer:

  1. riktigt fin dikt det blev, oroar mig bara lite att resan inte blir av...

    SvaraRadera
  2. Fin dikt. Och Ronny Eriksson är helt underbar!

    SvaraRadera
  3. stämningsfull dikt. pessimistkonsulten gillar jag

    SvaraRadera
  4. Fin dikt du fick till! Pessimistkonsult-sketchen är kul.

    SvaraRadera
  5. Det blev jättefin poesi.

    SvaraRadera
  6. Ha ha, det där med saltade vägar!

    SvaraRadera
  7. Det var ju en fin dikt! :)

    SvaraRadera
  8. Du får ta det med vägsalt, om man ska tro på klippet!

    SvaraRadera
  9. Ja men det är inte lätt alla gånger.

    SvaraRadera