onsdag 25 mars 2020

Månadssammanfattning Februari 2020


Månadssammanfattning - Februari 2020

Antal lästa böcker: 9
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 2772
Inbundet: 6
Kartonnage: 1
Danskt band: 1
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 9
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 20
Fått: 8
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 9
Månadens bästa bok:   Allt var för Liv av Aliya Dahlgren + I mörker gömd av Karin Slaughter 


Böcker jag läst i februari  (titeln är länkad till recensionen, alla böckerna är inte recenserade ännu)

Pälsjägare - 4 berättelser om kärlek - Boel Gerell
Farliga affärer - Ellinor Wessel
Anteckningar från en orolig planet - Matt Haig
I mörker gömd - Karin Slaughter
Nu jävlar är det min tur - Senada Amors Lauronen
Terapeuten - Helene Flood
Allt var för Liv - Aliya Dahlgren
Shanghai baby - Wei Hui
Sunny - Amanda Tartt
Mordet på en sjöjungfru - Rydahl & Kazinski


Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020

Februari var nog utan jämförelse den läs- och bokmässigt sämsta månaden någonsin. Jag har nog aldrig läst så lite eller skrivit så få recensioner, å andra sida  har jag nog aldrig tidigare haft så många vårdkontakter som jag hade den här månaden. Till det kan läggas att ca två veckor gick åt för att biverkningarna efter ny medicin klingade av och under de tå veckorna var jag ganska orkeslös och sov stora delar av dygnet. I slutet på månaden drabbade ju virusepidemin Sverige och då hade jag ju fullt upp med att läsa i tidningarna om vad som händer både i Sverige och övriga världen, vilket ledde till att det inte blev så mycket tid över för bokläsningen. Jag hade nästan kommit ikapp med recensionerna, men halkade efter igen och har ännu inte hunnit ta igen eftersläpningen. Jag hoppas nu att kan komma ikapp med både läsningen och recensionerna under mars månad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar