tisdag 3 mars 2020

Tisdagstrion vecka 10: I stadsmiljö


Idag är det Röntgenavdelningen på Akademiska som gäller men jag hinner precis delta i Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken, innan vi åker iväg. Temat den här veckan är

I STADSMILJÖ

---------
Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen.  Det blev också lite tema i temat genom att alla tre böckerna utspelar sig till stor del i Stockholm.



1. Flickorna som sprang av Simon Häggström



2. 1793 av Niklas Natt och Dag












3. Stieg Trenters Sturemordet av Jakob Nilsson


16 kommentarer:

  1. Kul att du valde Stockholmsskildringar. Jag funderade på att ha med 1793 i min trio, men sen föll valet på andra böcker. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. inte läst någon av dina, känner till städerna.

    SvaraRadera
  3. Javisst! Både 1793 och mycket av Trenter utspelas i Stockholm.

    SvaraRadera
  4. 1793 har jag också på min lista :)

    SvaraRadera
  5. Kul med en Trenter, han är ju faktiskt en klassisk Stockholmsskildrare!

    SvaraRadera
  6. har inte läst någon av dina tre. Trenter har jag läst annat av

    SvaraRadera
  7. 1793 är väldigt spännande och lite hemsk emellanåt. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av böckerna men blev intresserad av Sturemordet.

    SvaraRadera
  9. Spännande mix! Inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  10. Tänkte på 1793, riktigt sunkig stadsmiljö I den.

    SvaraRadera
  11. Niklas Natt och Dag hamnade med på min lista också, tyckte de passade utmärkt på temat.

    SvaraRadera
  12. Jag har inte läst någon i din trio men har 1793 liggande i min TBR.

    SvaraRadera
  13. Simon Häggströms bok står oläst i min hylla.

    SvaraRadera
  14. 1793 funderar jag fortfarande på om jag ska läsa eller ej.

    SvaraRadera
  15. 1793 blir jag allt mer nyfiken på :)

    SvaraRadera