måndag 2 mars 2020

Sammanfattning/utvärdering vecka 9

Vecka 9 var definitivt ingen bra vecka, ingenting gick som det skulle. Jag kunde inte koncentrera mig på läsningen utan funderade på en hel massa annat t ex en del av de vårdkontakter jag haft på senaste tiden. Recensionsskrivandet var det ännu värre med för där tog det bara totalstopp och det enda positiva var att eftersom jag kommit helt ikapp under föregående vecka så var det ingen skada skedd trots att jag inte fick något gjort. Att Bokrean startade var både positivt och negativt. Självklart blir jag glad av att kunna köpa böcker till ett bra pris, å andra sidan skulle jag egentligen inte behöva fler böcker just nu, det är ju inte precis så att jag saknar läsning, snarare tvärtom, så de flesta böcker jag köper just nu blir stående olästa som hyllvärmare ett bra tag. Men jag får försöka se det som att jag ju ändå blir glad av att ha de där böckerna i bokhyllan.  Några av böckerna var inte från rean och är inte skönlitterära utan kommer att användas både lite som uppslagsbok och för att jag ska fräscha upp mina kunskaper om antikviteter. Och en av de inköpta böckerna är för att ge bort som födelsedagspresent åt en närstående person.

Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 9 var

Jag läste ut 2 böcker och 1 novell

Shanghai baby av Wei Hui
Sunny av Amanda Tartt
Mordet på en sjöjungfru av Rydahl & Kazinski

Jag publicerade 0!!! recensioner


Det fanns 2 rec.ex i brevlådan
Geiger av Gustaf Skördeman
Havets drottning av Jöns Hellsing

Jag köpte 20 böcker
De svenska antikviteternas historia av Märta Holkers 
Stora antikboken av Jane Fredlund 
Månsystern av Lucinda Riley 
Moderna antikviteter av Jane Fredlund
Whisky: Upptäck, upplev och njut av Ingvar Rönde (födelsedagspresent till en släkting)
Hur tänker din katt av Bo Söderström
Eldslandet av Pascal Engman
Råttkungen av Pascal Engman
Tatueraren i Auschwitz av Heather Morris
Gangsterns klagan av Ray Celestin
Den engelske kusinen av Jan Mårtenson
Blå längtan av Elisabet Nemert
Slutspel av David Baldacci
Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan
En oväntad sommar av Isabel Allende
Åtta steg bakom av Denise Rudberg
Under nio nätter av Denise Rudberg
Krokodilväktaren av Katrine Engberg 
Förlorat ansikte av Anna Karolina
Simma med de drunknade av Lars Mytting

1 kommentar:

  1. Jag kan inte låta bli att undra vad du lider av, vad det är för sjukdom som tvingar dig att genomgå så många undersökningar. Verkar jättejobbigt för dig. Tur att du har kärleken till böcker och läsande i alla fall!

    SvaraRadera