torsdag 19 mars 2020

Helgfrågan vecka 12


Kvällen har hittills varit bra och snart ska jag titta på Antikrundan men först är det dags att svara på Mias Helgfråga. Den här gången vill hon ha svar på de här frågorna

Hur gör du för att hitta motivation och inspiration till att läsa?
Bonusfråga: Har du någon favoritmusik du lyssnar på samtidigt som du läser?

-------------

Jag läser ju väldigt brett så då försöker jag blanda så att det blir en blandning som gör att intresset hålls uppe. Det är roligare att läsa först t ex spänning och sen byta till t ex feelgood så tröttnar man inte så fort.

Jag har radion på hela dagarna och där kommer ju en massa olika typer av musik. Har inte något speciellt jag föredrar förutom när jag läser musikbiografier, då är det den personens musik jag lyssnar på.

11 kommentarer:

  1. försöker också blanda, har inte radion på längre, gillar tystnad.

    SvaraRadera
  2. Varierad läsning är givande. Vill ha det tyst när jag läser.

    SvaraRadera
  3. har ibland svårt att bli lässugen om en det svåra saker omkring sej

    SvaraRadera
  4. Håller med, det är jättebra att skifta genres.

    SvaraRadera
  5. Bra med olika böcker på gång samtidigt, ibland behöver man variera lite.

    SvaraRadera
  6. Radio var det länge sedan jag lyssnade på

    SvaraRadera
  7. Radio var det länge sedan jag lyssnade på

    SvaraRadera
  8. Jag försöker också att blanda, av samma skäl som du nämner.

    SvaraRadera
  9. Radion är ett bra sällskap om inte annat.

    SvaraRadera
  10. Radio är ett bra sällskap, till exempel om jag jobbar.

    SvaraRadera
  11. Jag växlar också det är bra för då är man alltid sugen på böckerna.

    SvaraRadera